معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل جزییات پنج پروژه ریلی که امسال امکان بهرهبرداری از آنها وجود دارند را اعلام کرد. به گزارش ایلنا، عباس خطیبی؛ درباره پروژه ریلی در حال ساخت در کشور که جزء پروژههای در اولویت هستند، اظهار داشت: پنج پروژه ریلی کشور با طول ۵۶۱ کیلومتر قابلیت را دارند که […]
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل جزییات پنج پروژه ریلی که امسال امکان بهرهبرداری از آنها وجود دارند را اعلام کرد. به گزارش ایلنا، عباس خطیبی؛ درباره پروژه ریلی در حال ساخت در کشور که جزء پروژههای در اولویت هستند، اظهار داشت: پنج پروژه ریلی کشور با طول ۵۶۱ کیلومتر قابلیت را دارند که به شرط تأمین منابع مالی تا پایان سال به اتمام میرسند و امکان بهرهبرداری را دارند. وی ادامه داد: اولین پروژه راهآهن تبریز است که راهآهن ایستگاه خاوران تبریز تا بستانآباد را شامل میشود. اتمام ساخت و بهرهبرداری از این پروژه را با طول ۴۴ کیلومتر تا پایان سال در دستور کار داریم. با اتمام عملیات اجرایی این راهآهن، زمان حرکت قطار تهران – تبریز حدود پنج ساعت کاهش خواهد یافت. معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، گفت: پروژه دیگر راهآهن زاهدان- خاش به طول ۱۵۴ کیلومتر است که بخشی از پروژه ملی راهآهن چابهار – زاهدان است و قابلیت تکمیل این پروژه هم وجود دارد. خطیبی؛ افزود: سومین پروژه که بخشی از مهمترین پروژه ریلی ملی کشور محسوب میشود و امکان اتمام ساخت آن تا پایان سال وجود دارد راهآهن رشت- کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر است. وی با اشاره دو پروژه ریلی در اولویت برای تکمیل، اظهار داشت: راهآهن همدان- سنندج با طول ۱۵۱ کیلومتر از دیگر پروژههای ریلی است که اتمام ساخت آن تا پایان سال به شرط تأمین منابع مالی در دستور کار شرکت ساخت است و آخرین پروژه هم خط آهن میانهـاردبیل است که ۱۷۵ کیلومتر طول دارد. معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، با تأکید بر اینکه میانگین پیشرفت این پروژههای ریلی بالای ۷۵ درصد است، اظهار داشت: این پنج پروژه ریلی با توجه به اینکه پیشرفت بالایی دارند و حجم کار در یک الی دو سال گذشته در این پروژهها بسیار بالا بوده این قابلیت را دارند که پایان سال تکمیل شوند و به بهرهبرداری برسند. وی درباره منابع مورد نیاز برای اتمام این پروژهها، گفت: تخمین و برآوردهای شرکت ساخت نشان میدهد که چیزی حدود پنج هزار میلیارد تومان به انضام ۱۰۰ میلیون یورویی که از محل صندوق توسعه ملی به پروژه راهآهن چابهار – زاهدان تعلق میگیرد، برای اتمام این پنج پروژه ریلی تا پایان سال مورد نیاز داریم. خطیبی؛ ادامه داد: بخشهای از این منابع در سفرهای ریاست جمهوری به استانها مصوب شده است و بخشهایی از این منابع تخصیص داده شده اما بخشهایی تخصیص نشده که امیدواریم هر چه زودتر باقیمانده منابع مورد نیاز در به دست شرکت ساخت برسد تا بتوانیم امسال رکورد ساخت راهآهن را جابهجا کنیم. وی با بیان اینکه متوسط ساخت راهآهن در کشور زیر ۲۰۰ کیلومتر بوده، افزود: معمولاً این ۲۰۰ کیلومتر هم به یک پروژه تعلق داشت اما در حالحاضر پنج پروژه ریلی بهطور همزمان در حال ساخت هستند و این میتواند یک رکورد بیسابقه در طول تاریخ ۹۰ ساله کشور باشد. وی گفت: تاکنون ۲۲ مرکز استان به شبکه ریلی وصل شدهاند که امکان این وجود دارد استان دیگر شامل چهارمحالوبختیاری، اردبیل و سنندج به شبکه ریلی متصل شوند و تعداد استانهای متصل به شبکه ریلی به ۲۵ استان برسند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.