شدید‌ترین کاهش فروش در بزرگ‌‌ترین بازار خودروی جهان

انجمن خودروسازان چین تخمین می‌زند که فروش در ماه آوریل ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است زیرا سیاست‌های صفر کووید۱۹ باعث تعطیلی کارخانه‌ها، محدود شدن نمایشگاه‌ها و توقف هزینه‌ها شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، این برآورد نشان‌دهنده شدید‌ترین کاهش فروش برای بزرگ‌‌ترین بازار خودروی جهان از فوریه ۲۰۲۰، نزدیک به […]

انجمن خودروسازان چین تخمین می‌زند که فروش در ماه آوریل ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است زیرا سیاست‌های صفر کووید۱۹ باعث تعطیلی کارخانه‌ها، محدود شدن نمایشگاه‌ها و توقف هزینه‌ها شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، این برآورد نشان‌دهنده شدید‌ترین کاهش فروش برای بزرگ‌‌ترین بازار خودروی جهان از فوریه ۲۰۲۰، نزدیک به ابتدای همه‌گیری و زمانی است که فروش نسبت به سال قبل ۷۹ درصد کاهش یافت. انجمن خودروسازان چین روز جمعه گذشته اعلام کرد؛ فروش خودرو در چهار ماه اول سال ممکن است ۱۲٫۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد. این کاهش شدید، آخرین نشانه هزینه‌های اقتصادی اقدامات اضطراری است که چین برای کنترل شیوع ویروس کرونا در شانگهای و سایر شهر‌ها در هفته‌های اخیر اعمال کرده است و در حالی رخ می‌دهد که تولیدکنندگان برای شروع مجدد تولید تلاش می‌کنند. برآورد کلی فروش نیز کمتر از برآورد قبلی براساس خرده فروشی در سه هفته اول آوریل بود. انجمن خودروهای مسافری چین تخمین زده است که تحویل خرده‌فروشی خودروهای سواری در چین در سه هفته اول آوریل نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد کاهش داشته است. نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید در شانگهای تعطیل شدند و ۲۵ میلیون ساکن آن قادر به خرید آنلاین برای چیزهای فراتر از مواد غذایی و مایحتاج روزانه نبودند. براساس رویترز، یک نظرسنجی توسط انجمن فروشندگان خودرو در چین نشان داد که نمایشگاه‌های ۳۴ شهر به دلیل اقدامات کنترل بیماری کووید۱۹ در ماه آوریل تعطیل شده‌اند که تعطیلی اکثر آن‌ها بیش از یک هفته است. فروش وسایل نقلیه الکتریکی قبل از قرنطینه شانگهای رونق داشت و فروش تسلا در چین در سه ماهه اول ۵۶ درصد افزایش یافت اما در اوایل این هفته، سه تا از برجسته‌‌ترین سازندگان خودروهای برقی چین نیز فروش بسیار پایین‌تری را گزارش کردند. براساس رویترز، تسلا قصد دارد تولید خود را در کارخانه شانگهای تا ۱۶ می ‌به سطوح پیش از قرنطینه برساند. سایک موتور، بزرگ‌‌ترین شرکت خودروسازی چین از نظر فروش و شریک با فولکس‌واگن و جنرال موتورز، از کاهش ۶۰ درصدی فروش خود در ماه آوریل خبر داد.