مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در جمع خبرنگاران حوزه خودرو و در پاسخ به سؤالات و ابهامهای که در حوزه تولید و کیفیسازی محصولات گروه خودروسازی سایپا وجود دارد، اظهار داشت: برای ارتقای کیفیت محصولات این مجموعه در سه ماه گذشته، ۲۴۰ پروژه تعریف شده که اجرای آنها نیازمند یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی است. […]
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در جمع خبرنگاران حوزه خودرو و در پاسخ به سؤالات و ابهامهای که در حوزه تولید و کیفیسازی محصولات گروه خودروسازی سایپا وجود دارد، اظهار داشت: برای ارتقای کیفیت محصولات این مجموعه در سه ماه گذشته، ۲۴۰ پروژه تعریف شده که اجرای آنها نیازمند یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی است. به گزارش مناقصهمزایده، محمدعلی تیموری؛ تصریح کرد: در پنج سال گذشته و به صورت سالانه شورایپول و اعتبار تسهیلات به خودروسازان اختصاص میداد، اما امسال و با وجود ابلاغ هشت فرمان رئیسجمهور مبنی بر تولید خودروهای جدید، از رده خارج کردن خودروهای قدیمی و افزایش ۵۰ درصدی تولید، هیچ تسهیلاتی اختصاص پیدا نکرد. تیموری؛ با اشاره به گلایههای مردمی از ایمنی و کیفیت برخی از خودروها، گفت: ۷۰ درصد از ایمنی و کیفیت خودرو مربوط به مرحله طراحی است و ۶۲ درصد آن به کیفیت قطعات برمیگردد. لذا در سالجاری با تعریف و اجرای پروژههای متعدد، مشکلات مربوط به کیفیت کاهش قابلتوجهی پیدا خواهد کرد. او با بیان اینکه سه ایراد محصول شاهین که شامل صدای غیرعادی موتور، شیشه بالابر و صندلیها بود به صورت کامل برطرف شد، افزود: بهزودی رضایت مشتریان از محصول اقتصادی شاهین افزایش خواهد یافت؛ البته در زمینه رشد کیفیت برای خودروی اقتصادی کوییک نیز برنامه منسجمی تعریف شده است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، خاطرنشان کرد: خودرو شاهین، چهار ستاره ایمنی اروپا را با موفقیت پاس کرده است از همینرو این خودرو ویژگیهای متعددی دارد که امیدواریم با استمرار در اجرای برنامههای کیفی، رضایت صددرصدی مردم به دست آید. او با اشاره به اینکه زمان پرداخت پول به زنجیره تأمین قطعه از ۱۸۰ روز به ۱۲۰ روز رسیده است و ضرورت دارد این زمان به ۹۰ روز کاهش پیدا کند، گفت: اگر مدت زمان پرداخت پول به زنجیره تأمین سرعت پیدا کند، ضمن ارتقای کیفیت، تولید افزایش خواهد یافت. تیموری؛ با اشاره به سیاست اشتباه خرید سهام در گذشته، اظهار داشت: یکی از هشت فرمان رئیسجمهور فروش سهام و انجام هزینه آن در توسعه محصولات است به همین دلیل سهام درون گروهی را به اهل آن و با حضور ناظران خواهیم فروخت؛ در این راستا از ابتدای سالجاری با ۵۰۰ وکیل از وکلای قوهقضاییه برای ارزیابی سایپا قرارداد منعقد شده است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، درخصوص برداشته شدن تحریمها و برگشت شرکتهای فرانسوی به ایران، گفت: اگر خودروسازان فرانسوی به دنبال حضور مجدد در بازار ایران هستند، ابتدا باید هزینههای عدم حضورشان در این چند سال را بپردازند؛ ما خودمان را وابسته به رفع تحریمها نکردهایم از همینرو تولید اقتصادی خودروهای شاهین و کوییک در دستور کار قرار گرفته است. او به کاهش چشمگیر خودروهای کف پارکینگهای سایپا، اشاره کرد و گفت: با تلاش و همت کارگران و مهندسان گروه سایپا، خودروهای موجود در کف پارکینگها از ۸۷ هزار دستگاه در دیماه سال گذشته به ۲۹ هزار دستگاه کاهش یافته است و این امر ادامهدار خواهد بود. تیموری؛ با اشاره به اینکه تیراژ تولید معیار مهمی برای سنجش فعالیت خودرو نیست، بلکه باید تعداد خودروهای تحویلی به مشتریان مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: عبور مستقیم و تجاریسازی محصول مهمترین شاخص اقتصادی یک بنگاه است؛ در گذشته عبور مستقیم محصولات ۲۰ درصد بود و از زمان حضور تیم مدیریتی جدید این عدد به ۹۰ درصد رسیده است. او درباره چرایی حذف تیبا از سبد محصولات سایپا در سالجاری، خاطرنشان کرد: تا سال گذشته که خودرو تیبا تولید میشد، ضرر و زیان هر دستگاه بیش از ۷۴ میلیون تومان بود، حال اگر این روند برای سالجاری ادامه پیدا میکرد، عدد یاد شده به ۹۰ میلیون تومان میرسید، از همینرو و در راستای تولید اقتصادی تصمیم به حذف تیبا گرفته شد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، درباره همکاری با وزارت دفاع، تأکیدکرد: امسال همکاری سایپا با وزارت دفاع در حوزه قطعات الکترونیکی و دانشبنیان ۱۰ برابر خواهد شد چرا که این وزارتخانه بهترین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص را در اختیار دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.