بابک رحمانی؛ سخنگوی گروه صنعتی ایرانخودرو، با اشاره به فعالیت ایرانخودرو در بحث نوآوری و تولید خودروهای جدید، افزود: امسال خودروهای قدیمی مانند ۴۰۵ و سمند از رده خارج خواهند شد. به گزارش مناقصهمزایده، بابک رحمانی؛ اضافه کرد: خودروی تارا که سال گذشته به بازار وارد شد، محصول جدید ماست که در شرایط سخت تحریمی […]
بابک رحمانی؛ سخنگوی گروه صنعتی ایرانخودرو، با اشاره به فعالیت ایرانخودرو در بحث نوآوری و تولید خودروهای جدید، افزود: امسال خودروهای قدیمی مانند ۴۰۵ و سمند از رده خارج خواهند شد. به گزارش مناقصهمزایده، بابک رحمانی؛ اضافه کرد: خودروی تارا که سال گذشته به بازار وارد شد، محصول جدید ماست که در شرایط سخت تحریمی طراحی و تولید شده است. وی با بیان اینکه خودروی تارا مطابق با استانداردهای روز دنیاست، گفت: بنا داریم بر روی پلتفرم (سازه) جدید تارا، محصولاتی را تعریف کنیم که نخستین محصول اواخر امسال یا اوایل سال بعد با طرح k۱۲۵ وارد بازار میشود. وی همچنین گفت: امسال ۷۵۰ هزار تا خودرو عرضه خواهیم کرد که ۵۰ درصد بیشتر از سال قبل است، اما بازار تابع سازوکارهای دیگر است. سخنگوی گروه صنعتی ایرانخودرو، با بیان اینکه مزایده روشی برای فروش خودروهایی است که به مشتری عادی نمیتوان فروخت، افزود: خودروهایی که در جریان تولید دچار ایرادات کیفی شدند و قابل فروش به مشتری عادی نیستند، همچنین خودروهایی که در برخی طرحهای ایرانخودرو به کار گرفته شدهاند یا برای انجام آزمایشهایی به جاهای مختلف ارسال و دچار ماندگاری شده و یا ایراداتی در حملونقل آن ایجاد میشود و خودروهایی که از سوی مشتریان عودت میشود، وارد فرآیند مزایده میشوند. رحمانی؛ با اشاره به ویدئوی منتشره در فضای مجازی درباره مزایده خودروها، گفت: خودروهای ۲۰۷ اتوماتیک مورد اشاره در کلیپ پخش شده، خودرویی در رده تولید ما نیست. وی افزود: خودروهای مورد اشاره در ویدئو، خودروهایی بودند که بعد از رفتن پژو از ایران در اثر تحریمها با یک سری قطعات باقی مانده از جمله گیربکس اتوماتیک قدیمی ایالفورد به تعداد ۲۰ دستگاه تولید شد که به روش قرعهکشی نمیتوانستیم عرضه کنیم ضمن اینکه سال ساخت درج شده این خودروها، ۱۴۰۰ بود و نمیتوانستیم به مشتری عادی تحویل دهیم، بنابراین در فرآیند مزایده قرار گرفتند. سخنگوی گروه صنعتی ایرانخودرو، گفت: ایرادهایی که در این ویدئو ذکر شد از جمله روشن بودن چراغ بنزین، ایرادی نیست که بهواسطه آن، خودرو در مزایده قرار گیرد یعنی هیچ خودرویی به علت ایراد روشن بودن چراغ چک وارد مزایده نمیشود. رحمانی؛ با بیان اینکه ایرادات برای اطلاع مشتری درج میشود، افزود: کارشناسان مزایده در محل حضور دارند و به کسانی که برای مزایده مراجعه میکنند توضیحات کامل داده میشود. وی با بیان اینکه قیمت در فرآیند مزایده یک اصل است و توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین میشود، گفت: کارشناس رسمی دادگستری قیمت پایه مزایده را نزدیک به قیمت بازار تعیین میکند و آنهایی که خواهان هستند قیمت خود را پیشنهاد میدهند که خودرو به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته میشود. سخنگوی گروه صنعتی ایرانخودرو، با اشاره به اینکه خودروهای مزایدهای ضمانت ندارند، افزود: در ویدئوی منتشره ادعا شده خودرویی که در مزایده فروخته شده است ضمانتنامه ندارد، اما این در حالی است که خریدار با آگاهی از این مورد، خودرو را خریداری میکند. رحمانی؛ در توضیح دیگر خودروهای عرضه شده در مزایده، گفت: ۳۰ تا ۴۰ دستگاه خودروی آریسان در مزایده عرضه شده که با استاندارد یورو۴ در سال ۹۹ تولید شده بود و از آنجا که نمیتوانستیم در فروش عمومی به مشتری واگذار کنیم در فرآیند مزایده فروخته شده است. وی افزود: همچنین تعدادی خودروی رانا پلاس سقف شیشهای در مزایده عرضه شده بود، زیرا هنگامی که طرحی جدید داریم تولیدات اولیه این طرح به علت دارا نبودن پایداری لازم به مشتری عادی تحویل نمیشود. رحمانی؛ گفت: اگر کوچکترین ایراد در خودروی تولیدی مشاهده شود واحد کنترل کیفیت اجازه نمیدهد که خودرو در فرآیند فروش عادی قرار گیرد حتی اگر این ایراد یک خط و خَش کوچک باشد، زیرا مشتری عادی خودروی بدون ایراد میخرد از اینرو خودروهایی از این دست با آگاهی مشتری در فرآیند مزایده فروخته میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.