آخرین وضعیت مناقصه ۶۳۰ واگن مترو تشریح شد نخستین نشست خبری زاکانی با اعلام خطوط قرمز شهرداری تهران مسعود طاهری- نخستین نشست خبری علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، دیروز (دوشنبه) پس از هشت ماه از تصدی شهردارشدنش برگزار شد. تهران به عنوان پایتخت ایران و یکی از پُرجمعیتترین شهرهای جهان مشکلات بیشماری دارد. از آلودگی هوای […]
آخرین وضعیت مناقصه ۶۳۰ واگن مترو تشریح شد
نخستین نشست خبری زاکانی با اعلام خطوط قرمز شهرداری تهران
مسعود طاهری- نخستین نشست خبری علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، دیروز (دوشنبه) پس از هشت ماه از تصدی شهردارشدنش برگزار شد. تهران به عنوان پایتخت ایران و یکی از پُرجمعیتترین شهرهای جهان مشکلات بیشماری دارد. از آلودگی هوای گرفته که سالیانه چندین هزار تهرانی را روانه بهشتزهرا میکند تا ترافیک و تراکمفروشی و…. بیشک چنین شهر بزرگی نیازمند مدیریتی واحد است تا بتواند در منجلابهای کنونی و پیشرو، شهر را نجات دهد. با آغاز به کار دولت جدید، مدیریت شهری تهران نیز عوض شد و چرخ گردون این بار قرعه را به نام علیرضا زاکانی زد. مدیری که خیلیها با توجه به ارتباطات مؤثرش با دولت امیدوارند برای شهر مثمرثمر باشد و یادگاریهای ماندگاری از دوران خود به جای بگذارد. دیروز (دوشنبه) زاکانی پس از مدتها انتظار، روبهروی خبرنگاران قرار گرفت تا از مهمترین دغدغههایش برای مدیریت شهر تهران سخن بگوید.
اختصاص سال ۱۴۰۱ به کارهای کوتاهمدت شهرداری
شهردار تهران، در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به ۲۰۰ روز خدمت در شهر تهران به عنوان شهردار گفت: شش ماه نخست دوره خدمت به دوره تثبیت، تحول مدیریتی، ساماندهی ابتدایی امور سپری شد و سال ۱۴۰۱ به کارهای کوتاهمدت اختصاص پیدا میکند و تا شهریور ۱۴۰۳ نیز برای کارهای میانمدت و مابقی نیز برای کارهای بلندمدت در نظر گرفته شده، در همین راستا ۱۲ سیاست و ۹۰ کلانپروژه که بعضاً ابعاد اجرایی مختلفی دارند دنبال میشود. در جدول برنامهای که داریم ۴۸۵ پروژه را در نظر گرفتهایم که ۲۶ پروژه در ردیف یک و ۲۹ پروژه در ردیف۲ و مابقی در ردیف سوم دنبال خواهد شد.
اعلام خطوط قرمز شهرداری
شهردار تهران، در پاسخ به سؤالی درخصوص تراکمفروشی در شهر تهران به عنوان منبع درآمد شهرداری، گفت: ما تراکمفروشی نمیکنیم و آن را برای خود خطقرمز میدانیم. تا امروز نیز این کار را نکردهایم اما رونق ساختوساز را دنبال میکنیم. چراکه تهران دارای ۱۲ هکتار بافت ناپایدار است و اگر این ساختوساز و نوسازی انجام نشود، تهران روی شهروندان آن آوار میشود. ۱۸۰ هزار واحد در تهران متعهد هستیم که برای ساختش نقشآفرینی داشته باشیم و این مسؤولیت خود را انجام میدهیم. به گفته وی، ساختوسازهای فعلی عمده پروانهها مربوط به دوره قبل است. بلندمرتبهسازی نیز در برخی پهنههای تهران منعی ندارد اما تراکم نمیفروشیم ولی بهشدت دنبال نوسازی هستیم. امروز مسکن به بلای جان مردم تبدیل شده و دوسوم حقوق حقوقبگیران را به خود اختصاص داده و بهگونهای شده که خرید مسکن برای حقوقبگیران ۶۶ سال به طول میانجامد و به یک آرزو تبدیل شده است. وی در مورد فرستادن تعداد زیادی پرونده از تخلفات مدیران برای رسیدگی قضایی، گفت: تلاش میکنیم همانطور که فساد در درون شهرداری به صفر برسد و فساد خط قرمز ماست جرأت را از مدیران هم نگیریم.
وضعیت حملونقل پایتخت
زاکانی؛ در ادامه نشست خبری خود، در پاسخ به سؤالی مبنی بر وضعیت نامناسب حملونقل عمومی، گفت: براساس برنامهریزیهای صورتگرفته اقدامات کوتاهمدت در حوزه اتوبوسرانی و تاکسیرانی داریم و در برنامههای میانمدت در نظر داریم که ظرفیتهای متروی تهران را افزایش دهیم. بهگونهای که براساس سند جامع ۱۴۳۰ باید ۳۰ میلیون جابهجایی توسط حملونقل عمومی پوشش داده شود که ۱۰ میلیون جابهجایی سهم مترو است. وی با بیان اینکه هفت خط مترو داریم که نیاز به تکمیل دارند، ادامه داد: در حالحاضر ۱۵۰۰ واگن برای جابهجایی مسافران داریم که دوسوم واگنها نیاز به بازسازی دارند و این در حالیست که ۱۰۰۰ واگن کم داریم. به عبارتی دیگر اگر بخواهیم سهم مترو را به جابهجایی شش میلیون مسافر برسانیم نیاز به ۲۵۰۰ واگن داریم که در حالحاضر ۱۵۰۰ واگن داریم که ۱۰۰۰تای آن نیاز به بازسازی دارد و همچنین چهار خط دیگر مترو در دستور ساخت قرار دارد. کار مطالعاتی چهار خط جدید مترو آغاز شده و تلاش میکنیم در افق ۱۴۰۵ این ۱۵۰ کیلومتر خطوط جدید با ۱۳۸ ایستگاه را وارد مدار کنیم که بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است. شهردار تهران، با اشاره به مناقصه تأمین واگن مترو با بیان اینکه فاینانس ۶۳۰ واگن مترو توسط طرف چینی انجام شده بود و تنها معطل پرداخت ۱۵ درصد سهم مالی بودیم که این مهم انجام شد، گفت: همچنین ساخت ۱۰۵ قطار ملی وارد فاز مذاکره شده است و قرار شده دولت ۷۷ میلیون یورو را پرداخت کند تا تعداد واگنها افزایش یابد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.