معاون وزیر راه خبر داد؛ بهرهبرداری از ۱۳ هزار کیلومتر انواع راه در یک دهه اخیر مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، در جلسه مجمع عمومی این شرکت از احداث ۱۳ هزار کیلومتر انواع راه طی ۱۰ سال گذشته خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ در جلسه مجمع عمومی این شرکت که […]
معاون وزیر راه خبر داد؛
بهرهبرداری از ۱۳ هزار کیلومتر انواع راه در یک دهه اخیر
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، در جلسه مجمع عمومی این شرکت از احداث ۱۳ هزار کیلومتر انواع راه طی ۱۰ سال گذشته خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ در جلسه مجمع عمومی این شرکت که با موضوع طرحهای تملک داراییهای سرمایهای سال ۱۳۹۹ برگزار شد از احداث دو هزار و ۲۷۰ کیلومتر مسیر ریلی در طی اجرای برنامههای پنجم و ششم توسعه خبر داد و عنوان کرد: احداث ۹۹۴ کیلومتر آزادراه و ۹ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این طول ۱۰ سال گذشته، معادل احداث ۱۳ هزار کیلومتر انواع راه است. وی طول متوسط سالانه ریلگذاری انجام شده در ۱۰ سال گذشته را ۲۰۶ کیلومتر اعلام کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این سالها توسعه شبکه ریلی و اتصال مراکز استانها به مسیرهای ریلی کشور است و در همین راستا تولید ریل ملی از اواخر سال ۱۳۹۸ و تولید انبوه آن در سال ۱۳۹۹ گامی اساسی به سوی دستیابی به این اهداف بود. معاون وزیر راهوشهرسازی، ادامه داد: بهرهبرداری از ۸۶ کیلومتر آزادراه بهطور متوسط در هر سال و ۸۹۱ کیلومتر راه و بزرگراه سالانه نیز بخش دیگری از اقدامات در توسعه زیرساختهای حملونقل محسوب میشود که با توجه به نیاز گستردهتر توسعه شبکه بزرگراهی در سطح کشور اقدامات سازندهای در این زمینه صورت گرفته است. خادمی؛ ارتقاء و توسعه طرحهای واقع در کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی- غربی را یکی از اهداف کلان شرکت دانست و اظهار کرد: اتصال به کریدورهای ترانزیتی بینالمللی به منظور افزایش توان رقابتپذیری با شبکههای رقیب، اتصال نقاط مختلف کشور به شریانهای ترانزیتی، افزایش بهرهوری و کاهش هزینه در اجرای پروژهها با ارتقای سطح تکنولوژیهای مورد استفاده در راهسازی از دیگر برنامههای اساسی شرکت است. وی تأمین منابع مالی نقدی و تخصیص به موقع و متناسب و کافی اعتبارات را یکی از راهکارهای اساسی در تکمیل طرحهای اولویتدار راهسازی اعلام کرد و افزود: شرکت ساخت در این سالها با فازبندی اجرای پروژهها به ویژه در حوزه راهآهن شرایطی برای بهرهبرداری از بخشهای تکمیل شده مسیر فراهم کرده است که بدینترتیب با تأمین به موقع اعتبارات مورد نیاز، پروژهها بهطور کامل در دسترس هممیهنان قرار میگیرند. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، با اشاره به هزینههای بالا اجرای طرحهای ریلی، خاطرنشان کرد: احداث خطوط ریلی از نظر هزینه و تکنولوژیهای اجرایی یک ابر پروژه محسوب میشوند و برای بهرهمندی به موقع از سرمایهگذاری صورت گرفته معمولاً در دو فاز اجراء و بهرهبرداری میشوند. در صورت تخصیص به موقع اعتبار مورد نیاز در فاز دوم بعد از بهرهبرداری این طرحها کاملتر و با تمامی امکانات مورد نیاز زیر عبور قرار میگیرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.