اتاق ایران باید الگوی شفافیت مالی برای سایر نهاد‌ها باشد

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران‌ اتاق ایران باید الگوی شفافیت مالی برای سایر نهاد‌ها باشد محمدرضاانصاری، معتقد است که دستگاه‌های دولتی نیز مانند اتاق باید گزارش شفاف مالی داشته باشند. نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، گزارش عملکرد مالی اتاق را بسیار شفاف و روشن می‌داند. او به «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید: فکر نمی‌کنم خللی […]

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران‌

اتاق ایران باید الگوی شفافیت مالی برای سایر نهاد‌ها باشد

محمدرضاانصاری، معتقد است که دستگاه‌های دولتی نیز مانند اتاق باید گزارش شفاف مالی داشته باشند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، گزارش عملکرد مالی اتاق را بسیار شفاف و روشن می‌داند. او به «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید: فکر نمی‌کنم خللی در گزارش عملکرد موجود باشد و خرج و مخارج با تدبیر هیأت‌رییسه انجام شده است؛ چنان‌چه دیدیم که هزینه‌ها ۷ درصد کاهش و درآمد نیز ۳ درصد افزایش داشته است.

انصاری همچنین معتقد است که دستگاه‌های دولتی نیز باید گزارش شفاف مالی داشته باشند، اما حتماً ملاحظاتی دارند که نمی‌خواهند مردم از همه چیز خبردار شوند.

در پانزدهیمن نشست هیأت نمایندگان، گزارش تفریغ بودجه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۹۴ توسط دبیرکل اتاق ایران ارایه شد.

براساس این گزارش، نسبت به آن‌چه در مصوبه بودجه اتاق آمده بود هزینه‌های پرسنلی ۴ درصد رشد، هزینه‌های سرمایه‌ای ۲۰ درصد و حوزه تسهیلات‌دهی ۴ درصد کاهش داشته یافته است.

 

همچنین به گفته خزانه‌دار و عضو هیأت رییسه اتاق ایران برای اولین‌بار است که کلیه مدارک بررسی شده حسابرس قانونی در اختیار هیأت نمایندگان قرار گرفته است و هدف اصلی این اقدام هم رعایت اصل شفافیت و کم کردن ابهامات موجود است.