تأمین بخشی از لکوموتیو مورد نیاز کشور از روسیه

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تأمین بخشی از لکوموتیو مورد نیاز کشور از روسیه مدیرعامل شرکت راه‌آهن، از مذاکرات با مقامات حمل‌و‌نقلی روسیه خبر داد و گفت:‌ تکمیل راه‌آهن رشت- آستارا، اصلاح و برقی‌سازی خط ریلی اینچه برون‌-گرمسار و تأمین بخشی از لکوموتیو مورد نیاز کشور از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو با مقامات روسیه بود. به گزارش […]

مدیرعامل شرکت راه‌آهن

تأمین بخشی از لکوموتیو مورد نیاز کشور از روسیه

مدیرعامل شرکت راه‌آهن، از مذاکرات با مقامات حمل‌و‌نقلی روسیه خبر داد و گفت:‌ تکمیل راه‌آهن رشت- آستارا، اصلاح و برقی‌سازی خط ریلی اینچه برون‌-گرمسار و تأمین بخشی از لکوموتیو مورد نیاز کشور از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو با مقامات روسیه بود. به گزارش مناقصه‌مزایده، میعاد صالحی؛ درباره دستاوردهای ریلی سفر خود به روسیه، اظهار کرد: در این سفر که با حضور وزیر راه‌وشهرسازی و همچنین مسؤولان حوزه‌های حمل‌ونقل دریایی، هوایی و جاده‌ای کشور انجام شد، سه دیدار مهم درخصوص موضوعات ریلی رخ داد و مذاکرات خوب و رو به جلویی در بالا‌ترین سطح مقامات حوزه حمل‌ونقل ریلی دو کشور برگزار شد. وی افزود: یک دیدار با «ویتالی ساولیف»، وزیر حمل‌ونقل روسیه، یک دیدار با «بلازاروف»، رئیس راه‌آهن روسیه و دیداری نیز با «پاولوف»، قائم‌مقام راه‌آهن روسیه برگزار شد. صالحی؛ خاطرنشان کرد: همچنین در این سفر، تفاهم‌نامه جامع حمل‌و‌نقل بین وزیر حمل‌و‌نقل روسیه و وزیر راه‌وشهرسازی ایران امضاء شد. مدیرعامل شرکت راه‌آهن، با اشاره به تفاهمات حاصل شده در زمینه ناوگان، گفت: این تفاهمات پیشرفت و توسعه مشهود کریدور شمال-‌جنوب را در پی خواهد داشت. وی ادامه داد: کریدور شمال-‌جنوب بنادر جنوبی ایران یعنی بندر شهیدرجایی، بندر امام‌خمینی(ره) و بندر چابهار را از طریق مرزهای اینچه‌برون در شرق دریای خزر، آستارا در غرب دریای خزر و بنادر شمالی از جمله امیرآباد، کاسپین و انزلی به روسیه، همسایه‌های شمالی ایران و اروپای شرقی متصل خواهد کرد. صالحی؛ تکمیل راه‌آهن رشت-‌آستارا، اصلاح و برقی‌سازی خط ریلی اینچه برون‌-‌گرمسار و تأمین بخشی از لکوموتیو مورد نیاز کشور را از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو در این سفر اعلام کرد. مدیرعامل شرکت راه‌آهن، تأکید کرد: با افزایش تنش روسیه و غرب و کاهش مبادلات فیمابین، حجم تجارت روسیه با کشورهای آسیایی و آفریقایی افزایش می‌یابد. وی افزود: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی ایران که اصطلاحاً چهار راه تجارت جهانی است و نیز تنش‌های روبه افزایش روسیه با اروپا و آمریکا، شاهد افزایش تمایل مقامات این کشور به گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در حوزه ترانزیت هستیم. صالحی؛ با تأکید بر استقبال ایران از این موضوع ابراز امیدواری کرد که با استفاده از فرصت تاریخی پیش آمده، بتوان حداکثر منافع را برای ملت ایران به‌دست آورد. وی گفت: نباید گذاشت این بار نیز این فرصت تاریخی به‌دلیل اهمال و سستی‌ها، موقعیت‌نشناسی‌‌ها و احیاناً نفوذها، از دست برود. مدیرعامل شرکت راه‌آهن، خاطرنشان کرد: مقامات راه‌آهن روسیه، از بدحسابی‌های سال‌های گذشته راه‌آهن ایران در عدم پرداخت بدهی‌‌ها گلایه داشتند و این هم یکی دیگر از میراث به جا مانده از دوره‌های قبل برای ماست. صالحی؛ به بدهی‌های معوقه چندهزار میلیارد تومانی به پیمانکاران داخلی و ده‌ها میلیون دلاری به کشورهای مختلف خارجی اشاره کرد و افزود: به لطف خدا و حمایت‌های دولت در حال تسویه کردن تدریجی این بدهی‌‌ها هستیم.