براساس اظهارات یک منبع آگاه، خودروسازان با چالش تأمین پلاک برای محصولات تولیدی خود مواجه شدهاند. تأمین نشدن پلاک برای شمارهگذاری خودروها باعث شده خودروسازان نتوانند حدود ۱۱ هزار دستگاه از محصولات خود را برای مشتریان فاکتور کند. به گزارش اقتصادنیوز، پیشتر شرکتهای خودروساز میتوانستند محصولات تولیدی خود را بدون پلاک برای مشتریان فاکتور کنند […]
براساس اظهارات یک منبع آگاه، خودروسازان با چالش تأمین پلاک برای محصولات تولیدی خود مواجه شدهاند. تأمین نشدن پلاک برای شمارهگذاری خودروها باعث شده خودروسازان نتوانند حدود ۱۱ هزار دستگاه از محصولات خود را برای مشتریان فاکتور کند. به گزارش اقتصادنیوز، پیشتر شرکتهای خودروساز میتوانستند محصولات تولیدی خود را بدون پلاک برای مشتریان فاکتور کنند و متقاضی خود موظف بود با مراجعه به مراکز تعویضپلاک نسبت به شمارهگذاری خودروی در اختیار خود اقدام کند. بعد از اینکه اتهامهایی به خودروسازان بابت فروشهای سبدی به برخی از نمایندگیهای فروش مطرح شد، وزارت صمت خودروسازان را مکلف کرد تا بعد از شمارهگذاری خودرو نسبت به فاکتور کردن و ترخیص محصولات خود از پارکینگ اقدام کنند. بعد از دستورالعمل وزارت صمت شرکتهای خودروساز برای واگذاری محصولات خود با چالشهایی مواجه شدند زیرا برخی از خودروهای تولیدی باید به شهرهای دیگر حمل میشد و اجبار به پلاک کردن خودرو در محل کارخانه سبب تأخیر در ارسال خودروها میشد و متقاضیان مجبور بودند زمان بیشتری را چشمانتظار خودروی خود بمانند. البته این چالش به تدریج بر طرف شد و پلاک کردن خودروها سازماندهی خوبی پیدا کرد اما حال خبر میرسد تأمین پلاک خودروها در مبدأ با چالش مواجه شده و تعدادی از محصولات خودروسازان به دلیل نبودن پلاک در کف پارکینگها مانده و به دست صاحبان آنها نرسیدهاند. البته به نظر میرسد این مشکل موقت باشد و چندی بعد شاهد بازگشت شمارهگذاری خودروها در مبدأ به روال سابق باشیم اما هرگونه دستاندازی در مسیر عرضه خودرو از سوی شرکتهای خودروساز با توجه به شرایط حاکم بر بازار میتواند روی نمودار قیمت خودرو تأثیر گذاشته و آن را صعودی کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.