یک کارشناس صنعت خودرو، با انتقاد از قرعهکشی خودرو، گفت: ببینید مردم چند بار در قرعهکشی شرکت کردند و برنده نشدهاند؟ متأسفانه هر کسی که احتیاج به خودرو دارد نهایتاً مجبور است از بازار آزاد آن را خریداری کند. به گزارش تسنیم، مرتضی شجاعی؛ در میزگرد صنعت خودرو که در این رسانه برگزار شده بود […]
یک کارشناس صنعت خودرو، با انتقاد از قرعهکشی خودرو، گفت: ببینید مردم چند بار در قرعهکشی شرکت کردند و برنده نشدهاند؟ متأسفانه هر کسی که احتیاج به خودرو دارد نهایتاً مجبور است از بازار آزاد آن را خریداری کند. به گزارش تسنیم، مرتضی شجاعی؛ در میزگرد صنعت خودرو که در این رسانه برگزار شده بود با اعلام اینکه امروز شما میبینید پنج تا شش میلیون نفر در ثبتنام خودرو شرکت و فقط سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفرشان به دنبال پرشیا هستند، این به خاطراختلاف قیمت بالای این خودرو است، گفت: با سیاستهای غلط بازاری که در سال ۹۵ و ۹۶ یک میلیون و ۴۰۰ تا یک میلیون ۵۰۰ هزار تقاضا داشت را به یک باره تبدیل به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تقاضای واقعی برای خرید پژوپارس کردهایم. وی افزود: دقت کنید آن خودروهایی که اختلاف قیمت فاحشی دارند با تعداد بالای متقاضی روبهرو هستند. حتی یک اتفاق تلخ فکر میکنم در اواسط سال ۹۹ افتاد که به دنبال آن نوع تنظیم بازار باعث شد تا مردم از کالایی که مورد نیازشان بود دور شوند. این کارشناس صنعت خودرو، با تأکید بر اینکه امروز نگاه کنید، مردم چقدر در خرید خودرو شانس دارند؟ گفت: ببینید چند بار در قرعهکشی شرکت کردند و برنده نشدهاند؟ متأسفانه هر کسی که احتیاج به خودرو دارد نهایتاً مجبور است از بازار آزاد آن را خریداری کند. میخواهم بگویم دستورالعمل را باید تغییر دهیم. هر چقدر این مسأله دیرتر اتفاق بیفتد تغییر دادنش سختتر خواهد بود. زیرا فاصله میان قیمت کارخانه و قیمت بازار بیشتر میشود. میلاد بیگی؛ نیز با اشاره به اینکه هر تصمیمی که میخواهد اخذ شود با توجه به منافعی که در سایر حوزههای تصمیمگیری دارد آن تصمیم نمیتواند جلو برود، تصریح کرد: ما یک استخوان لای زخمی داریم آن هم به اسم قیمتگذاری خودرو و حاضر به پذیرش این هم نیستیم که یک نهادی بالاخره باید این موضوع را تعیینتکلیف کند بالاخره قیمت سمند چند؟ وی اضافه کرد: مسأله این است هیچ نهادی وجود ندارد که بتوان یک اجماعی سیاسی در مورد قیمت خودرو شکل داد. شورایرقابت قیمت میدهد، دو نهاد دیگر نقد میکنند، در حالحاضر درست است صد هزار میلیارد زیان انباشته در صنعت خودرو به وجود آمده اما صورتهای مالی این خودروسازان در سال ۸۷ و ۸۸ را اگر نگاه کنید مشاهده میشود که در اوج سوددهی بودند. چطور از آن سوددهی به نقطهای رسیدیم که ۱۰۰ هزار میلیارد زیان انباشته داریم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.