مدیرکل بهرهبرداری آزادراهها تنها در ۳ آزادراه عوارض تردد براساس پیمایش محاسبه میشود مدیرکل بهرهبرداری آزادراههای کشور، گفت: از ۱۰ آزادراهی که به دوربینهای پلاک خوان تجهیز شدهاند، تنها عوارض تردد از سه آزاد راه تهران-ساوه، کرج-قزوین و بخشی از قزوین-زنجان براساس پیمایش محاسبه میشود. به گزارش مناقصهمزایده، عباس بیاتسرمدی؛ با بیان اینکه در حالحاضر […]
مدیرکل بهرهبرداری آزادراهها
تنها در ۳ آزادراه عوارض تردد براساس پیمایش محاسبه میشود
مدیرکل بهرهبرداری آزادراههای کشور، گفت: از ۱۰ آزادراهی که به دوربینهای پلاک خوان تجهیز شدهاند، تنها عوارض تردد از سه آزاد راه تهران-ساوه، کرج-قزوین و بخشی از قزوین-زنجان براساس پیمایش محاسبه میشود. به گزارش مناقصهمزایده، عباس بیاتسرمدی؛ با بیان اینکه در حالحاضر ۱۰ آزادراه کشور مجهز به سامانه الکترونیکی پلاکخوان شدهاند و دو آزادراه دیگر در حال تجهیزند و ۱۵ آزادراه دیگر امسال مجهز میشوند، گفت: براساس تکلیف قانونی، دولت و شرکتهای بیمهگر موظف شدهاند تا پایان خرداد ۱۴۰۱ همه شبکههای آزادراهی مجهز به سیستم اخذ عوارض الکترونیک (ETC) شوند.تردد فقط از سه آزاد راه براساس پیمایش است مدیرکل بهرهبرداری آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، افزود: با وجود شکل ساده این سامانه، به دلیل ذینفعان متعدد و نوع نظام وصول، این طرح با کُندی پیش رفته است و دولت، مجلس و کارگزاران بیمه باید همکاریهای لازم را برای اجرای این طرح داشته باشند. وی با بیان اینکه دغدغه اصلی این طرح عدم وصول عوارض است یادآور شد: برای اجرای این طرح در درجه اول بخشخصوصی باید عهده دار اجرای آن باشد در غیراینصورت مجری طرح شرکت زیرساخت انجام میدهد. بیات؛ درباره گرانی عوارضی برخی آزادراهها، گفت: نحوه محاسبه نرخ عوارض آزاد راهها براساس بازهزمانی بازگشت اصل پول سرمایهگذاری شده و سود آن است که متناسب با ترافیک عبوری سنجیده میشود. مدیرکل بهرهبرداری آزادراهها، خاطر نشان کرد: کاهش زمان سفر، کاهش آلودگی هوا و تصادفات، مدیریت عبور و مرور و کاهش قاچاق کالا از مزایای این طرح است و در حالحاضر تردد براساس پیمایش در آزاد راههای تهران-ساوه، کرج-قزوین و بخشی از قزوین-زنجان در حال اجراست.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.