مدیرکل راهآهن جنوب مناقصه مرحله اول پروژه ریلی سربندر به شادگان در حال انجام است مدیرکل راهآهن جنوب، با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل و معضل در خطوط ریلی خوزستان برخورد وسایل نقلیه ریلی با عابران پیاده و وسایل نقلیه جادهای است، گفت: مناقصه مرحله اول پروژه سربندر و شادگان و خرمشهر در محدوده سربندر […]
مدیرکل راهآهن جنوب
مناقصه مرحله اول پروژه ریلی سربندر به شادگان در حال انجام است
مدیرکل راهآهن جنوب، با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل و معضل در خطوط ریلی خوزستان برخورد وسایل نقلیه ریلی با عابران پیاده و وسایل نقلیه جادهای است، گفت: مناقصه مرحله اول پروژه سربندر و شادگان و خرمشهر در محدوده سربندر به فولاد شادگان در حال انجام است. به گزارش مناقصهمزایده، عبدالکریم درویشزاده؛ اظهار کرد: راهآهن جنوب از نظر حملونقل بار و مسافر رتبه چهارم کشوری را دارد؛ در سالهای اخیر حملونقل را از زیر پنج میلیون تن به حدود ۱۱ میلیون تن افزایش دادیم که این روند طی امسال و سالهای آینده نیز ادامه خواهد داشت. وی افزود: در حالحاضر در مجموعه راهآهن جنوب سه قطار مسافری به تهران، دو قطار مسافری به مشهد و ۱۰ قطار محلی در حال ارائه خدمات به مردم هستند؛ قطارهای حومهای خدمات خوبی به مردم ارائه میدهند و هزینههای تردد مردم را بسیار کاهش دادهاند. مدیرکل راهآهن جنوب، گفت: ساخت بزرگترین دپوی تعمیرات لوکوموتیو در اهواز در حال انجام است و حدود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اجرای پروژه راهآهن دو خطه اهواز – اندیمشک با طول ۱۴۰ کیلومتر و ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار و پروژه اهواز – بندر امام(ره) با طول ۱۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان نیز برخی از پروژههای در دست هستند. البته بخشی از پروژه بندر امام(ره) حدفاصل میاندشت به سربندر با طول ۸۱ متر راهاندازی شده و با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در حال ارائه خدمات است که افتتاح این بخش موجب شده سالانه بیش از دو میلیون تن شمش از شرکت فولاد خوزستان به بندر امام(ره) با قیمت بسیار پایینتر از جاده، جابهجا شود. وی بیان کرد: با افتتاح دیگر پروژههای دو خطه به ویژه کمربندی بندر امام(ره) دیگر هیچ قطار باری در اهواز تردد نخواهد کرد. مدیرکل راهآهن جنوب، گفت: پروژه سربندر و شادگان و خرمشهر نیز در دست اقدام است که مناقصه مرحله اول در محدوده سربندر به فولاد شادگان در حال انجام است. پروژه مسیر شلمچهـبصره و اهواز به ایذه و اصفهان نیز جزء پروژههای در حال پیگیری هستند. درویشزاده؛ با اعلام آمادگی برای همکاری با شهرداری اهواز بیان کرد: پس از ارائه پیشنهاد ریلباس، بلافاصله کار طراحی و مطالعه انجام و ۱۰ ایستگاه در این خصوص مشخص و مقرر شد ایستگاهها توسط شهرداری ساخته و ریلباس توسط راهآهن تأمین شود. در کمتر از یک هفته ریلباس به اهواز اختصاص داده شد و هفته بعد ایستگاه قدس به اهواز و کارون راهاندازی شدو ریلباس دو ماه تردد کرد اما به دلیل آماده نبودن زیرساختها و نبود مسافر، این کار متوقف شد. وی افزود: جلسات مختلفی برای تعیین سکوها و توقفگاهها برگزار شد تا جایی که به مرحله افتتاح پروژه رسیدیم اما با توجه به اینکه شهرداری استقبال نکرد موضوع ابتر ماند. اکنون با توجه به تغییر مدیریت راهآهن، برای را اندازی این پروژه باید مکاتبات انجام شود. مدیرکل راهآهن جنوب، درخصوص عبور راهآهن از شهر عنوان کرد: در واقع شهر توسعه پیدا کرده و اطراف راهآهن را فرا گرفته است اما باید همه کمک کنیم این مشکل را حل کنیم. عبور از خطوط راهآهن قوانین و مقررات خاصی دارد که اکنون بر این اساس هم آماده کمک هستیم تا گرهی از گرههای ترافیکی را باز کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.