نسل نوین تبلیغات با هدست‌های واقعیت مجازی

نسل نوین تبلیغات با هدست‌های واقعیت مجازی اگرچه تا به حال هدست‌های واقعیت مجازی برای اجرای بازی‌های ویدئویی، مشاهده فیلم، برخی امور تجاری و … کاربرد داشته‌اند، اما قرار است از آن‌ها برای انتشار آگهی‌های تبلیغاتی نیز استفاده شود. به گزارش فارس به نقل از ونچربیت، نیک بیکر از مدیران ارشد مایکروسافت و یکی از […]

نسل نوین تبلیغات با هدست‌های واقعیت مجازی

اگرچه تا به حال هدست‌های واقعیت مجازی برای اجرای بازی‌های ویدئویی، مشاهده فیلم، برخی امور تجاری و … کاربرد داشته‌اند، اما قرار است از آن‌ها برای انتشار آگهی‌های تبلیغاتی نیز استفاده شود.

به گزارش فارس به نقل از ونچربیت، نیک بیکر از مدیران ارشد مایکروسافت و یکی از طراحان هدست واقعیت افزوده هولولنز در جریان سخنرانی خود در کنفرانس Hot Chips در Cupertino کالیفرنیا مدعی شد که هولولنز ابزار پیشگام مورد نظر مایکروسافت برای ترکیب دنیای واقعی و مجازی است.

به گفته وی برای این کار از مجموعه‌ای از حسگرهای قدرتمند استفاده می‌شود تا تجربه‌ای دیجیتال به ارمغان آورده شود. براساس پیش‌بینی این مدیر مایکروسافت هدست‌های واقعیت مجازی تا سال ۲۰۲۰ بازاری ۱۲۰ میلیارد دلاری را برای شرکت‌های فعال در این حوزه به ارمغان می‌آورند.

با افزوده شدن تصاویر و اشیای مجازی به جهان واقعی با استفاده از هدست‌های یاد شده روش‌هایی خلاقانه برای نمایش آگهی‌های بازرگانی نیز به وجود می‌آید که ظاهراً بیش‌تر بر روی کاربران تأثیرگذار است و آن‌ها را راحت‌تر جذب خود می‌کند.

البته بالا بودن قیمت هدست‌هایی مانند هولولنز که فعلاً با پرداخت ۳۰۰۰ دلار قابل خریداری است شاید استقبال از آگهی‌های تبلیغاتی به این شیوه را به تأخیر بیندازد، اما انتظار می‌رود در آینده با ارزان‌تر شدن این محصولات استفاده‌های تبلیغاتی از آن‌ها افزایش یابد.

 

کاربران هولولنز می‌توانند در درون تبلیغات قدم بزنند و محتوای آن‌ها را لمس کنند و این تجربه دست اول برای آن‌ها بسیار جذاب خواهد بود. استفاده از دوربین‌های قدرتمند و رم با ظرفیت بالا بر روی هدست‌های واقعیت مجازی تبلیغات پخش شده از طریق آن‌ها را برای کاربران بسیار دلپذیر خواهد کرد.