حذف کارت‌های آزاد سوخت در مناطق مرزی

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران حذف کارت‌های آزاد سوخت در مناطق مرزی رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران، گفت: در مناطق مرزی کارت‌های آزاد برای جلوگیری از قاچاق حذف شده و این موضوع مشکلاتی را به‌وجود آورده و این در حالی است که طبق گفته مسؤولین قاچاق سوخت از مسیرهای دیگری انجام می‌شود. همایون صالحی؛ در […]

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران

حذف کارت‌های آزاد سوخت در مناطق مرزی

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران، گفت: در مناطق مرزی کارت‌های آزاد برای جلوگیری از قاچاق حذف شده و این موضوع مشکلاتی را به‌وجود آورده و این در حالی است که طبق گفته مسؤولین قاچاق سوخت از مسیرهای دیگری انجام می‌شود. همایون صالحی؛ در گفت‌وگو با ایلنا، درباره برخی اخبار مبنی بر کمبود گازوئیل در برخی جایگاه‌های عرضه اظهار داشت: سوخت براساس طرح پیمایش و بارنامه کامیون‌‌ها به جایگاه‌ها داده می‌شود، اما واقعیت این است که اغلب جایگاه‌های عرضه‌کننده بیشتر از چند ساعت در روز گازوئیل ندارند و بعد از آن نازل‌ و تلمبه‌ها غیرفعال می‌شوند که منجر به ایجاد صف‌های طولانی و حتی فاسد شدن محموله کامیون‌داران می‌شود. وی با بیان اینکه روزانه حدود ۵۳ میلیون لیتر گازوئیل توزیع می‌شود، افزود: باید سازوکاری تعریف شود که جایگاه‌ها در هر ساعتی از شبانه‌روز بتوانند سوخت مورد نیاز مراجعین را تأمین کنند. رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران، با بیان اینکه در مورد بنزین کمبودی وجود ندارد، گفت: اکنون در تمامی جایگاه‌ها علاوه بر کارت دارنده خودرو؛ کارت جایگاه‌دار هم موجود است و هر کس براساس کارت می‌تواند ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای دریافت کند، اما مسأله این است که در مناطق مرزی کارت‌های آزاد برای جلوگیری از قاچاق حذف شده و این موضوع مشکلاتی را بوجود آورده است و این در حالی است که طبق گفته مسؤولین قاچاق سوخت از مسیرهای دیگری انجام می‌شود. وی ادامه داد: وقتی از خط لوله یکی از بنادر سوخت برداشت می‌شود، این قاچاق مربوط به کامیون‌دار و کولبر نیست، مطمئناً قاچاق سوخت بسیار سازمان یافته است و توسط جایگاه‌دار انجام نمی‌شود. صالحی گفت: در حال‌حاضر در تمامی جایگاه‌ها به ازای هر نازل یک کارت آزاد وجود دارد، یعنی می‌توان به هر میزان که نیاز است سوخت دریافت کرد، ولی در مناطق مرزی این اتفاق نمی‌افتد، زیرا کارت‌های آزاد را جمع آوری کرده‌اند. وی تأکید کرد: طبق آخرین آمار اعلام شده سالانه هشت میلیارد دلار سوخت قاچاق می‌شود، بنابراین این میزان قاچاق سوخت نمی‌تواند خودرویی باشد، قطعاً از مسیرهای دیگر است. رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران، با بیان اینکه مردم در مناطق مرزی جهت تأمین سوخت با مشکل مواجه شده و اصولاً سرگردان می‌شوند، یادآور شد: در مناطقی که کارت آزاد جمع‌آوری شده مردم با مشکل سوخت‌گیری و از جمله صف‌های طولانی مواجه می‌شوند.