مدیرعامل شرکت مهندسی تأسیسات دریایی مطرح کرد فعالیت چراغ خاموش در مناقصات پروژههای بینالمللی مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی، گفت: به دلیل برخی از محدودیتها ما فعالیت چراغ خاموش در پروژههای بینالمللی داریم بهطوری که در مناقصه پروژههای نفتی، کشور هند شرکت کرده و مذاکراتی برای نصب جکت با یک شرکت روس داشتهایم. […]
مدیرعامل شرکت مهندسی تأسیسات دریایی مطرح کرد
فعالیت چراغ خاموش در مناقصات پروژههای بینالمللی
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی، گفت: به دلیل برخی از محدودیتها ما فعالیت چراغ خاموش در پروژههای بینالمللی داریم بهطوری که در مناقصه پروژههای نفتی، کشور هند شرکت کرده و مذاکراتی برای نصب جکت با یک شرکت روس داشتهایم. به گزارش مناقصهمزایده محمدرضا زهیری؛ در حاشیه دومین روز بیستوششمین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران درباره وضع توسعه فاز ۱۱ پارسجنوبی گفت: متأسفانه فرآیند اُفت فشار در سالهای آینده در همه فازهای پارسجنوبی به اندازههای مختلف وجود خواهد داشت، اما درباره مقدار این اُفت فشار در دوران مدیریت پیشین اغراق شد و موضوع ساخت سکوهای فشارافزا را بزرگ و پیچیده جلوه دادهاند، افزون بر این به نظر میرسد برخلاف خبرهای منفی که در گذشته درباره اُفت فشار در چاههای پارسجنوبی نقل میشد، خبرهای خوبی در این زمینه وجود داشته باشد. وی ساخت سکوهای فشارافزا برای میدان گازی پارسجنوبی را با توجه به ظرفیت بالای سرمایه انسانی و تجهیزات موجود کاری دستیافتنی خواند و گفت: یکی از چالشهای ساخت این سکوها طراحی دقیق پایههای آن با توجه به وزن بالای تأسیسات نصبشده روی سکو است. مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی، تأکید کرد: هماکنون طراحی و ساخت سکوهای فشارافزا با همکاری دانشگاههای کشور در شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در حال انجام است و ما در زمینه طراحی ساخت، حمل و نصب این نوع سکوها هیچ مشکلی نداریم، اما تا زمان مشخص شدن وزن دقیق تجهیزات بهکاررفتهروی این سکوها طراحی دقیق برای ساخت جکت آن زمان میبرد. زهیری؛ با بیان اینکه میتوان بعضی از تجهیزات سکوهای فشارافزای پارسجنوبی را همچون تجهیزات تولید برق در سکوهای جانبی تعبیه کرد، گفت: تلاش میکنیم با روشهای طراحی نو، وزن این سکوها را کاهش دهیم. وی به تجربه افزایش هزار تُنی وزن سکوهای میدان نفتی فروزان اشاره کرد و گفت: هماکنون متخصصان طراحی این شرکت در حال کار روی سکوهای فروزان هستند. مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی، درباره انتقال سکوی فرآورشی از فاز۱۲ پارسجنوبی به فاز۱۱ گفت: احتمالاً از اوایل شهریورماه این سکو با استفاده از شناورهای شرکت تأسیسات دریایی منتقل خواهد شد و پیش از نصب بعضی از تجهیزات آن تعویض و روی جکت جدید خود نصب خواهد شد، براساس برنامهریزی گاز طرح توسعه فاز۱۱ پارسجنوبی را پیش از زمستان امسال به خشکی برسانیم. زهیری؛ درباره تأمین مالی پروژههای مالی این شرکت یادآور شد: در بیشتر پروژهها تأمین مالی از سوی کارفرمایان انجام میشود، از اواخر دهه ۸۰ تا کنون ۹۹ درصد فعالیتهای مربوط به ساخت، طراحی، حمل، نصب تأسیسات دریایی صنعت نفت بهدست متخصصان داخلی انجام میشود. وی در پاسخ به پرسشی درباره وضع کنونی خط لوله طرح توسعه فاز ۱۶ میدان گازی پارسجنوبی اظهار کرد: خط لوله ۱۱۰ کیلومتری جدید این فاز که موازی با خط لوله پیشین در دریا کشیده خواهد شد براساس برنامهریزیها تا پایان زمستان امسال به بهرهبرداری خواهد رسید، ضمن آنکه عملیات پوششدهی لولههای مورد نیاز این طرح در حال اجراء بوده و لولهاندازی در دریا از اواخر خردادماه با کشتی لولهانداز «سی مستر» اجراء خواهد شد. مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی، در پاسخ به پرسشی درباره وضع خط لوله دریایی میدان گازی کیش تصریح کرد: این خط لوله ۲۲۰ کیلومتری ابتدا از میدان کیش به سمت جزیره لاوان و از آنجا به سمت پالایشگاه فازهای ۶ تا ۸ پارسجنوبی کشیده خواهد شد، هماکنون عملیات طراحی این خط لوله ۳۲ اینچ در حال انجام است و براساس برنامهریزی تا زمستان ۱۴۰۲ روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب با این خط لوله انتقال داده خواهد شد. زهیری؛ درباره مذاکرات شرکت تأسیسات دریایی و شرکت خارجی آوانگارد برای ساخت یک فروند نفتکش برای استفاده در لایه نفتی میدان گازی پارسجنوبی توضیح داد: قرارداد ما با این شرکت بهصورت آیپیسی و ۲۵ ساله بوده و قرار است این نفتکش در طرح توسعه لایه نفتی پارسجنوبی استفاده شود. وی افزود: براساس برنامهریزی قرار است تولید نفت از لایه نفتی پارسجنوبی از سه هزار بشکه کنونی به ۱۳ هزار بشکه برسد. مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی، با بیان اینکه انتخاب شرکت آوانگارد بهعنوان شریک کاری در تأمین نفتکش در زمان مدیریت پیشین این شرکت انجام شده است، گفت: بنده در دوران مدیریت خود تنها همسو با منافع شرکت و کشور تغییرهایی را در قرارداد با این شرکت انجام دادهام. زهیری؛ درباره وضع توسعه میدان مشترک نفتی فروزان با عربستان نیز، گفت: متأسفانه در چند سال گذشته روند توسعه این میدان متوقف شده بود که خوشبختانه بهتازگی با تغییراتی که در طراحی و مهندسی سکوهای منتقل شده از کرهجنوبی داده شده در حال پیگیری توسعه هر چه سریعتر این میدان هستیم. وی به افزایش وزن سکوهای تولیدشدة فروزان در کرهجنوبی اشاره کرد و گفت: برای نصب سکوهای جدید میدان نفتی فروزان نمیتوانیم از روش لیفت (بالا کشیدن) استفاده کنیم. مدیرعامل شرکت مهندسی تأسیسات دریایی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان نمیتوان عدمالنفع تولید از میدان مشترک فروزان در سالهای اخیر را جبران کرد، گفت: هماکنون این شرکت برای جبران عقبماندگی توسعه میدان فروزان را با سرعت بالا انجام میدهد. زهیری؛ درباره وضع توسعه میدان نفتی رسالت نیز گفت: بهزودی دکل حفاری شرکت تأسیسات دریایی برای حفاری شش حلقه چاه تعمیری و توسعهای در این میدان مستقر میشود، ضمن آن که عملیات مهندسی این طرح در حال تکمیل است. وی با بیان اینکه شرکت تأسیسات دریایی در حال انجام فعالیت در پروژههای بینالمللی بوده اما بهدلیل بعضی محدودیتها نمیتوان درباره جزییات آن اطلاعرسانی کرد، گفت: بهتازگی این شرکت در مناقصه پروژههای نفتی کشور هند شرکت کرده و مذاکراتی برای نصب جکت با یک شرکت روس داشته است. مدیرعامل شرکت مهندسی تأسیسات دریایی درباره تأخیر در توسعه میدان گچساران نیز تصریح کرد: شرکت تأسیسات دریایی در گذشته دارای دکل حفاری خشکی بوده، اما در دوران مدیریت پیشین این دکلها بنا به دلایل نامعلومی فروخته شد و اکنون ما با توجه به اجاره بالای دکلهای حفاری با مشکلاتی روبهرو هستیم، از این رو مذاکراتی را با کارفرمایان خود در پروژه گچساران برای تحول در توسعه این میدان آغاز کردهایم. زهیری؛ افزود: توسعه میدان نفتی مارون۳ نیز با قدرت و سرعت در حال پیگیری است و بهزودی دو دکل حفاری در موقعیت این میدان مستقر میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.