ایرانیان سالانه ۱۱ هزار میلیارد تومان خرج فست فود می‌کنند

ایرانیان سالانه ۱۱ هزار میلیارد تومان خرج فست فود می‌کنند در نشست خبری کنگره تغذیه ایران ناامنی غذایی ۷ استان کشور، هزینه‌کرد ۱۱ هزار میلیارد تومان در سال برای فست‌فود و همچنین تأکید بر ضرورت راه‌اندازی هلدینگ‌های غذایی برای نظارت بر مواد غذایی، مطرح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکترکوروش‌جعفریان، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم […]

ایرانیان سالانه ۱۱ هزار میلیارد تومان خرج فست فود می‌کنند

در نشست خبری کنگره تغذیه ایران ناامنی غذایی ۷ استان کشور، هزینه‌کرد ۱۱ هزار میلیارد تومان در سال برای فست‌فود و همچنین تأکید بر ضرورت راه‌اندازی هلدینگ‌های غذایی برای نظارت بر مواد غذایی، مطرح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکترکوروش‌جعفریان، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره تغذیه ایران، ضمن هشدار نسبت به افزایش بیش از اندازه مصرف فست‌فود در کشور، گفت: سالیانه ۱۱ هزار میلیارد تومان در ایران هزینه مصرف فست‌فود می‌شود. مصرف غذای خانگی هم به شدت افت پیدا کرده‌ است. در آمریکا حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد وعده‌های غذایی خارج از خانه مصرف می‌شود. این رقم در ایران حدود ۲۰ درصد اعلام شده است.

 

وی راهکار برطرف شدن مشکلات حوزه تغذیه کشور را راه‌اندازی هلدینگ‌های غذایی و برندسازی در این حوزه دانست و افزود: یکی از معضلات امروز ما در زمینه تغذیه، نان است که به دلایل مختلفی سالم نیست؛ چرا که میزان نمک و جوش شیرین و… در آن بالا است. ما در کشور چندین هزار نانوایی داریم که هرکدام با تابلوی خود فعالیت می‌کنند. حتی فست‌فود‌‌ها هم باید برند داشته باشند. اگر همه این نانوایی‌‌‌ها در قالب برندهای مختلف فعالیت کنند، سیستم نظارت نیز می‌تواند به خوبی عمل کند، چون طرف حساب آن‌‌ها یک برند است و اگر تخلفی صورت گرفت، مسؤولیت آن با برند متخلف است.