مناقصه‌ای برای ساخت ایستگاه مسافری خط ریلی یونسی‌-‌گناباد برگزار نشده است

مدیر طرح احداث خط ریلی یونسی به گناباد مناقصه‌ای برای ساخت ایستگاه مسافری خط ریلی یونسی‌-‌گناباد برگزار نشده است اجرای خط ریلی یونسی-‌گناباد به طول ۵۶ کیلومتر از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و با گذشت حدود پنج سال، از سه ماه قبل به دلیل کمبود منابع اعتباری متوقف شد که پیگیری‌های مستمر مسؤولان مربوط برای […]

مدیر طرح احداث خط ریلی یونسی به گناباد

مناقصه‌ای برای ساخت ایستگاه مسافری خط ریلی یونسی‌-‌گناباد برگزار نشده است

اجرای خط ریلی یونسی-‌گناباد به طول ۵۶ کیلومتر از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و با گذشت حدود پنج سال، از سه ماه قبل به دلیل کمبود منابع اعتباری متوقف شد که پیگیری‌های مستمر مسؤولان مربوط برای تکمیل اعتبار این خط ریلی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است. به گزارش مناقصه‌مزایده،‌ مدیر طرح احداث خط ریلی یونسی به گناباد، گفت: این طرح تا سال قبل با پیشرفت خوبی در حال اجراء بود، به طوری که در مقایسه با قطعات سایر خطوط ریلی در استان‌های خراسان‌جنوبی و سیستان‌وبلوچستان از پیشرفت مطلوب‌تری برخوردار است و تاکنون ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی از ابتدای امسال هیچ‌گونه اعتباری به آن اختصاص نیافته و کمبود اعتبار و نقدینگی، موجب اجرای توقف این طرح ریلی در جنوب استان خراسان‌رضوی شده است. ابوذر خواجه‌رضا؛ گفت: این خط ریلی از ایستگاه راه‌آهن یونسی بجستان آغاز و تا ایستگاه شهر بیدخت گناباد ادامه می‌یابد و تاکنون عملیات زیرسازی و یک لایه روسازی آن در ۳۵ کیلومتر نخست قطعه به طور کامل انجام شده است. وی اظهار داشت: جانمایی و مطالعات احداث پایانه و ایستگاه مسافری خط ریلی فوق انجام شده و پیگیری‌هایی درخصوص تعیین پیمانکار و اجرای آن نیز در حال انجام است تا همزمان با اجرای مرحله دوم (احداث خط) عملیات احداث پایانه نیز شروع شود. مدیر طرح احداث خط ریلی یونسی به گناباد، یادآور شد: در این مسیر یک ایستگاه سوزن‌بانی در کیلومتر ۲۴ و یک ایستگاه مسافری در کیلومتر ۴۸ بین تقاطع روشناوند و قوژد گناباد (حدفاصل جاده گناباد – قوژد – روشناوند) تعریف و تصویب شده که ۳۵ کیلومتر آن تکمیل شده و عملیات خاکی ۱۳ کیلومتر باقیمانده در صورت تأمین اعتبار لازم ظرف ۱۸ ماه آینده اجراء می‌شود. خواجه‌رضا؛ گفت: مهم‌ترین مشکل در اجراء و تکمیل خط ریلی یونسی به گناباد علاوه بر کمبود اعتبار، ساخت پل تقاطع خط‌آهن با مسیر جاده‌ای گناباد-‌مشهد است که اجرای آن به طول ۲۴۰ متر نیازمند اعتبار زیادی است و تاکنون طرحی برای عملیات روسازی، ریل‌گذاری و ساخت ایستگاه مسافری آن تعریف نشده است. وی اضافه کرد: ساخت ایستگاه مسافری این خط ریلی هنوز آغاز نشده و مناقصه‌ای نیز برای آن انجام نشده است. خواجه‌رضا؛ گفت: از مجموع ۱۹۸ دهانه پل کوچک و متوسط موردنیاز برای اجرای قطعه نخست خط ریلی یونسی به گناباد، ۱۸۳ دهانه تکمیل شده است و از ۱۰۳ هزار مترمکعب کل حجم ترانشه‌برداری طرح فوق تاکنون ۱۰۱ هزار مترمکعب و از دو میلیون و ۱۷۰ هزار حجم خاکریزی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب آن انجام شده است. مدیر طرح احداث خط ریلی یونسی به گناباد، ادامه داد: همچنین تاکنون ۳۶ هزار مترمکعب از مجموع ۴۸ هزار مترمکعب بتن‌ریزی این خط ریلی اجراء شده است. وی تصریح کرد: تکمیل خط ریلی مشهدزاهدان‌-‌چابهار و اتصال این منطقه به آبهای آزاد، موجب تحول در رونق اقتصادی و توسعه منطقه می‌شود که شهرستان گناباد نیز با پیوستن بدان می‌تواند به نقش خود به عنوان یک شاهراه ارتباطی استان‌های جنوبی و شرقی کشور، ایفای نقش کند.