مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری و حملونقل جادهای کمبودی در ناوگان حملونقل جادهای برای انتقال کالاهای اساسی نداریم مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری و حملونقل جادهای، از نبود مشکل کمبود ناوگان برای حمل کالای اساسی از بنادر به داخل کشور خبر داد. مهرداد حمداللهی؛ در گفتوگو با مهر، درباره آخرین وضعیت حمل کالاهای اساسی از […]
مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری و حملونقل جادهای
کمبودی در ناوگان حملونقل جادهای برای انتقال کالاهای اساسی نداریم
مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری و حملونقل جادهای، از نبود مشکل کمبود ناوگان برای حمل کالای اساسی از بنادر به داخل کشور خبر داد. مهرداد حمداللهی؛ در گفتوگو با مهر، درباره آخرین وضعیت حمل کالاهای اساسی از بنادر به داخل کشور گفت: از هشت بندر امامخمینی(ره)، چابهار، آستارا، انزلی، شهیدرجایی، نوشهر، بوشهر، امیرآباد کالاهای اساسی به داخل کشور با کامیون حمل میشود. وی افزود: سال گذشته رکورد حمل کالای اساسی از بنادر را با حمل ۲۷ میلیون تن شکستیم و رشد ۳۵ درصدی نسبت به ۱۳۹۹ به ثبت رسید. مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری و حملونقل جادهای، یادآور شد: از ابتدای سالجاری تا ۲۴ اردیبهشت سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی از بنادر به داخل کشور حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۶ درصد رشد در تناژ حمل کالای اساسی را شاهدیم. حمداللهی؛ خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد بار کالای اساسی ما از بندر امامخمینی(ره) وارد کشور میشود و پس از آن بندر شهیدرجایی با ۱۹ درصد در رتبه دوم قرار دارد. بنادر چابهار و امیرآباد در رتبههای بعدی هستند. امسال با هماهنگی صاحبان کالای اساسی که عمدتاً دولتی هستند سعی کرده ایم از ظرفیت سایر بنادر نیز استفاده کنیم. مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری و حملونقل جادهای، یادآور شد: مشکلی برای اعزام ناوگان حمل بار جادهای به بنادر برای انتقال کالای اساسی نداریم اما با توجه به اینکه در فصل برداشت محصولات کشاورزی خصوصاً در خوزستان هستیم و نیز چغندر قند که محصول با فسادپذیری بالا در فصل برداشت قرار دارد و باید به سرعت به کارخانجات قند حمل شود باعث شده در کاهش کامیونهای ورودی به بنادر اثرگذار باشد. وی بیان کرد: تا هفته گذشته روزانه به طور متوسط تا ۲۸۰۰ کامیون در کل کشور از بنادر کالای اساسی را حمل میکنند که حدود ۷۰ هزار تن در روز از هشت بندر مجموع آنهاست. این مقام مسؤول در سازمان راهداری، اذعان داشت: از بندر امام خمینی(ره) روزانه به طور متوسط ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ دستگاه کامیون خارج شده و بارنامه برای آنها صادر میشود که بالغ بر ۴۰ هزار تن انواع کالای اساسی از این بندر به مقاصد مختلف حمل میشود. وی تأکید کرد: برای تداوم روند خروج کالای اساسی از بنادر باید اعلام بار در سالنهای بار به صورت منظم انجام شود و اگر میزان کالا در سالنهای اعلام بار کاهش یابد در کاهش کامیونهای ورودی به پایانههای بندری مؤثر است. حمداللهی؛ ادامه داد: مشکل دیگر کرایه حمل است، یکی کم بودن کرایه آن و دیگری دیرکرد در کرایه حمل است خصوصاً از سوی صاحبان بار دولتی کالای اساسی که به تدریج ممکن است به کاهش کامیونهای ورودی به بنادر منجر شده و کامیونها به چشمههای بار در دیگر مناطق گسیل شوند. مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری و حملونقل جادهای، گفت: در چند روز اخیر برخی معوقات رانندگان از سوی شرکت بازرگانی دولتی پرداخت شده اما هنوز رانندگان مطالباتی از صاحبان کالای اساسی دارند. دو روز قبل نیز جلسهای در کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی داشتیم و موضوع تسریع در پرداخت کرایه حمل کالا و همچنین بازدید میدانی از بندر امامخمینی(ره) و اتخاذ تصمیمات جدید برای افزایش انگیزه رانندگان کامیون اقدام شود. وی با تأکید بر اینکه کرایه حمل باید به موقع پرداخت شود، درباره متوسط زمان پرداخت گفت: بستگی به زمان انتقال کالای اساسی بین ۱۰ روز تا یک ماه پرداخت کرایه حمل به تعویق میافتد در حالی که باید بلافاصله کرایه به راننده داده شود. فردا در همین خصوص جلسهای با شرکت بازرگانی دولتی برای پیگیری مابقی مطالبات رانندگان از وزارت جهاد کشاورزی خواهیم داشت. حمداللهی درخصوص راهاندازی سامانه پرداخت آنلاین کرایه حمل گفت: پیشنهاد راهاندازی سامانه پاک (پردخت آنلاین کرایه حمل) با همکاری سازمان راهداری و حملونقل جادهای، شرکت بازرگانی دولتی و شرکت پشتیبانی امور دام در شورایعالی ترابری مطرح شده که اگر به تصویب برسد زیرساخت ایجاد آن امسال فراهم خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.