واگذاری نمایشگاه گل و گیاه به بخش خصوصی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی است

شهردار کرمان در حاشیه برپایی نمایشگاه گل و گیاه واگذاری نمایشگاه گل و گیاه به بخش خصوصی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی است نمایشگاه بزرگ گل و گیاه کرمان با حضور فرماندار، شهردار، معاون خدمات شهری شهرداری، شهردار منطقه‌۴، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری، رییس اتاق اصناف و جمعی از اعضای شورای اسلامی […]

شهردار کرمان در حاشیه برپایی نمایشگاه گل و گیاه

واگذاری نمایشگاه گل و گیاه به بخش خصوصی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی است

نمایشگاه بزرگ گل و گیاه کرمان با حضور فرماندار، شهردار، معاون خدمات شهری شهرداری، شهردار منطقه‌۴، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری، رییس اتاق اصناف و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری کرمان در محل جنگل قائم افتتاح شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، شهردار کرمان گفت: واگذاری نمایشگاه گل و گیاه به بخش خصوصی از افتخارات شهرداری کرمان در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی است.

علی‌بابایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ گل و گیاه توسط بخش خصوصی در جنگل قائم افزود: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و برون‌سپاری امور شهری، برگزاری نمایشگاه گل و گیاه به بخش خصوصی واگذار شد.

وی با بیان این که جلب مشارکت مردم سیاست مهم در شهرداری کرمان است، خاطرنشان کرد: شهرداری نمایشگاه را به‌صورت رایگان در اختیار غرفه‌داران گذاشته تا هزینه‌های کم‌تر و سود بیش‌تری برای آن‌ها به همراه بیاورد.

بابایی با اشاره به استقبال همیشگی شهروندان کرمانی از نمایشگاه‌های گل و گیاه در سال‌های گذشته، اظهار داشت: مردم کرمان نشان دادند گل‌وگیاه و درختان را دوست دارند، بنابراین شهرداری برای نگهداری گل‌وگیاه در خانه و شهر کرمانی‌ها فرهنگ‌سازی کرده و آموزش‌های رایگان و مستمر ارایه می‌دهد.

شهردار کرمان با اشاره به شرایط اقلیمی کرمان و نیاز به فضای سبز اظهار داشت: در راستای افزایش سرانه سبز شهر کرمان به ۱۸ متر مربع برای هر کرمانی، احداث بوستان‌های حاشیه‌ای، فضاهای سبز، گل تپه و همچنین کمربند سبز در شهر کرمان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان نیز در حاشیه‌ افتتاح نمایشگاه گفت: ‌این‌که امسال برگزاری نمایشگاه گل‌وگیاه به بخش خصوصی واگذار شده، موجب افزایش فروش و سود آن‌‌ها می‌شود.

محمدرضامحمدرضاخانی ادامه داد: اگر شهرداری بخواهد نمایشگاه را برگزار کند، هزینه‌های زیادی دربردارد و مقرون‌به‌صرفه نیست.

وی افزود: شهرداری مکان برگزاری نمایشگاه را به‌صورت رایگان در اختیار غرفه‌داران گذاشته که این کار هزینه‌های آن‌‌ها را بسیار کم‌تر کرده و سود بیش‌تری برایشان دارد.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان خاطرنشان کرد: استقبال مردم با توجه به این‌که روز اول و افتتاح نمایشگاه است، خیلی عالی ا‌ست.

محمدرضاخانی تأکید کرد: باید بر‌ای مردم فرهنگ‌سازی شود که گل‌وگیاه و درختان را دوست داشته باشند و برای نگه‌داری گل‌وگیاه در محیط زندگی‌شان، هزینه کرده و وقت بگذارند.

مجری برگزاری این نمایشگاه نیز در حاشیه‌ مراسم افتتاح گفت: این نمایشگاه با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری، اتحادیه‌ گل‌وگیاه و سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شده است.

محسن‌محیط‌کرمانی یادآور شد: این نمایشگاه ۱۶۰ غرفه دارد و از ۱۲ استان و ازجمله شهرهای تهران، مازندران، همدان، گیلان، محلات، اصفهان، ‌یزد، البرز، قم، زنجان و شیراز حضور دارند.

وی افزود: علاوه بر گل‌وگیاه، محصولاتی ازجمله صنایع دستی مرتبط با باغبانی، گلدان، خاک و کود، ابزار باغبانی و بذر به فروش می‌رسد.

گفتنی ا‌ست نمایشگاه گل‌وگیاه در محل جنگل قائم، جنب دریاچه، از یکم تا هفتم شهریورماه جاری از ساعت ۵ بعدازظهر تا ۱۱ شب آماده‌ بازدید علاقه‌مندان است.

 

همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب برپاست.