عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، میگوید: با قیمتهای جهانی، خودروی خارجی که استانداردهای ۸۵گانه را داشته باشد و در بازار داخلی ارزان تمام شود، وجود خارجی ندارد. به گزارش ایسنا، محمدرضا نجفیمنش؛ اظهار کرد: خودروسازان داخلی از آزاد شدن واردات خودرو استقبال میکنند و این امیدواری وجود دارد که فشاری که در سالهای گذشته […]
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، میگوید: با قیمتهای جهانی، خودروی خارجی که استانداردهای ۸۵گانه را داشته باشد و در بازار داخلی ارزان تمام شود، وجود خارجی ندارد. به گزارش ایسنا، محمدرضا نجفیمنش؛ اظهار کرد: خودروسازان داخلی از آزاد شدن واردات خودرو استقبال میکنند و این امیدواری وجود دارد که فشاری که در سالهای گذشته بر بخشهای مختلف این صنعت وارد شده، با آزاد شدن ورود خودروهای خارجی کاهش پیدا کند و صنایع داخلی با مشکلات کمتری به کار خود ادامه دهند. وی با بیان اینکه در واردات خودرو باید برخی شروط در واردات خودرو رعایت شود، تشریح کرد: ما در این سالها با مشکلاتی در زمینه ارتباط با شرکتهای خارجی مواجه بودهایم که یکی از آنها، نبود خدمات پس از فروش در ایران است. به این ترتیب که اگر قطعه یک ماشین خارجی در ایران خراب شود و در بازار وجود نداشته باشد، عملاً آن خودرو قابل استفاده نیست. به این ترتیب شرکتهای خارجی از محدودیتها و تحریمها علیه ایران به سود خود استفاده کردهاند. عضو اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به توقف فروش برخی قطعات به شرکتهای ایرانی، بیان کرد: ما باید این سؤال را از خودمان بپرسیم آیا منطقی است که از کشوری که به ما قطعه خودرو نفروخته، خودرو وارد کنیم؟ نجفیمنش؛ به قیمت بالای خودروهای استاندارد در بازار جهانی، اشاره کرد و گفت: یک خودرو که استانداردهای ۸۵گانه را رعایت کرده باشد، احتمالاً قیمتی بین ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار خواهد داشت و باید دید این ماشین زمانی که به ایران برسد با چه قیمتی عرضه خواهد شد. حتی خودروی هندی که با اهداف اقتصادی تولید شده نیز قیمتی بین شش تا ۷۰۰۰ دلار دارد و از اینرو این تصور که خودرو خارجی وارد بازار میشود و اقشار کمدرآمد امکان خرید آن را پیدا میکنند، از اساس غلط است. وی ادامه داد: واردات یک خودرو بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار هزینه دارد اما تولید همان خودرو در ایران حدود ۱۵۰۰ دلار هزینه دارد. از اینرو ای کاش به جای آنکه اصرار بر واردات خودرو باشد، تصمیمگیران به واردات خودروساز و استفاده از آنها در ظرفیتهای داخلی برنامهریزی کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.