افزایش رقابت‌پذیری صنعت فولاد با توسعه هوشمند کسب‌وکار

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولادمبارکه مطرح کرد؛ افزایش رقابت‌پذیری صنعت فولاد با توسعه هوشمند کسب‌وکار معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولادمبارکه، با اشاره به اهمیت توسعه در کسب‌وکار به منظور افزایش رقابت‌پذیری، اظهار کرد: توسعه‌ها باید هوشمند، برنامه‌ریزی شده و هم راستا با سیاست‌های کلان و مأموریت‌های سازمانی اجراء شود و در نهایت برای […]

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولادمبارکه مطرح کرد؛

افزایش رقابت‌پذیری صنعت فولاد با توسعه هوشمند کسب‌وکار

معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولادمبارکه، با اشاره به اهمیت توسعه در کسب‌وکار به منظور افزایش رقابت‌پذیری، اظهار کرد: توسعه‌ها باید هوشمند، برنامه‌ریزی شده و هم راستا با سیاست‌های کلان و مأموریت‌های سازمانی اجراء شود و در نهایت برای همه ذی‌نفعان تولید ارزش کند. به گزارش مناقصه‌مزایده، غلامرضا طاهری؛ در همایش تدوین مدل کسب‌وکار شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد، افزود: ارزش‌آفرینی و هم‌افزایی بسیار حائزاهمیت است اما اینکه چرا شرکت‌ها به این دو نیاز دارند به رقابت و رقابت‌پذیری شرکت‌ها باز می‌گردد. وی اظهار داشت: کسب‌وکارهای ما در حال تغییر و تحولات جدی هستند. علت اصلی آن هم ورود بازیگران جدید به کسب‌وکارهای مختلف است. نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، تغییر ذائقه رفتاری مصرف‌کنندگان در حوزه‌های مختلف است. معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولادمبارکه، با اشاره به لزوم توجه به تغییرات فناوری، گفت: تغییراتی که در اِلِمان‌های ساختار هزینه‌ای در حال ایجاد است و براساس آن ساختار هزینه و درآمد تغییر می‌کنند می‌تواند باعث رقابت‌پذیری شود. طاهری؛ افزود: برای اینکه رقابت‌پذیر بودن باید به توسعه توجه کرد. این مسأله باعث می‌شود شرکت‌ها کسب‌وکارشان را بازبینی کرده و حتی در برخی موارد تغییرات بنیادی در آن ایجاد کند. وی تصریح کرد: در بحث توسعه باید ویژگی‌ها و انواع توسعه مورد نظر قرار گیرد. به علاوه باید توجه داشت که توسعه‌ها باید هوشمند، برنامه‌ریزی شده و هم راستا با سیاست‌های کلان و مأموریت‌های سازمانی اجراء شود و در نهایت برای همه ذی‌نفعان تولید ارزش کند. معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولادمبارکه، با بیان اینکه توسعه باید چابک باشد، گفت: لازم است توسعه در زمان مناسب خود و در بخش‌های فرآیندی ما روی کالا و خدمات انجام شود. همچنین لازم است فرآیندها نیز متناسب با تغییرات ایجاد شود. این مسأله در کسب‌وکارهای جدید نیز وجود دارد. وی در پایان گفت: این مفاهیم در پنج بخش شامل زنجیره ارزش، پشتیبانی فناوری، پشتیبانی تجهیزاتی، مدیریت بازار و مسؤولیت اجتماعی در فولادمبارکه نیز تشکیل شده است.