انتقاد پرده‌ای نیست که در پشت آن پنهان شد

شهردار کلان‌شهر اراک در صحن رسمی شورای شهر انتقاد پرده‌ای نیست که در پشت آن پنهان شد شهردار کلان‌شهر اراک گفت: تمامی پروژه‌های تعریف شده در اراک براساس سرمایه و توانمندی شهرداری بوده و این پروژه‌ها کارشناسانه و علمی طراحی شده است.  رییس شورای شهر اراک نیز گفت: خوشبختانه در شورای اسلامی دوره چهارم هیچ […]

شهردار کلان‌شهر اراک در صحن رسمی شورای شهر

انتقاد پرده‌ای نیست که در پشت آن پنهان شد

شهردار کلان‌شهر اراک گفت: تمامی پروژه‌های تعریف شده در اراک براساس سرمایه و توانمندی شهرداری بوده و این پروژه‌ها کارشناسانه و علمی طراحی شده است.

 رییس شورای شهر اراک نیز گفت: خوشبختانه در شورای اسلامی دوره چهارم هیچ گونه رانت و رانت‌خواری وجود نداشته و ندارد و دلیل این‌که از بودجه یک هزار و ۲۱ میلیارد تومانی ۴۳۰ میلیارد تومان آن محقق شده عدم همکاری بانک‌ها در ارایه تسهیلات و اوراق مشارکتی بوده که مانع از تحقق ۷۵۰ میلیارد تومان شده است.

به گزارش مناقصه مزایده، عباسی، از استقبال شهروندان در استفاده از فراکارت خبر داد و افزود: اقدام اخیری که در خصوص تغییر هزینه کرایه اتوبوس‌های درون شهری صورت گرفته، باعث ترغیب شهروندان نسبت به استفاده از فراکارت به جای پرداخت نقدی کرایه اتوبوس‌ها شده به نحوی که قبل از اجرای این طرح فروش فراکارت در روز به ۱۰۰ و یا حداکثر ۱۵۰ کارت می‌رسید و همزمان با آغاز اجرای این طرح در روز اول ۴۰۰، روز دوم ۱۰۸۸ و در روزهای بعدی۱۲۰۰ کارت به فروش رسید و به دنبال آن نیز انجام تراکنش‌ها با فراکارت نیز ۵ برابر نسبت به گذشته بیش‌تر شده و این امر نشان دهنده استقبال شهروندان از اجرای طرح مذکور می‌باشد.

شهردار کلان‌شهر اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که اخیراً شاهد بی‌مهری و انتقاداتی از عملکرد مجموعه شهرداری و شورای دوره چهارم هستیم که از سمت و سوی خاصی در حال دامن زدن می‌باشد، بیان داشت: انتقاد زور و بازو نیست که با آن حریف را ترساند، انتقاد گرز نیست که از قبال آن پهلوان شد، انتقاد پرده‌ای نیست که در پشت آن پنهان شد، در اصل انتقاد سازنده در بسیاری موارد می‌تواند جنبه‌ای سازنده و مثبت داشته باشد. اگر لحن انتقادکننده دوستانه باشد بیش‌تر مؤثر واقع شده و شنونده بدون آن‌که مورد حمله قرار گیرد از معایب خود مطلع می‌شود در اصل انتقاد سازنده با گشاده رویی عملکرد را نه تنها متوقف نمی‌کند، بلکه عملکرد را به سمت و سویی مثبت سوق می‌دهد.

عباسی همچنین در خصوص انتقادات وارده به تیم مجموعه شهرداری اظهار داشت: بنده با آوردن نیرو به صورت اتوبوسی مخالفم و با این دیدگاه وارد مجموعه مدیریت شهری نشدم که بعد از اتمام دوران خدمتگزاری نیرو‌ها با اتوبوس آورده ببرم و به این باور دارم که نیروهای شهرداری با تمام توان مشغول خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان می‌باشند.

عباسی در خصوص روند عملیات اجرایی پروژه‌های سطح شهر اراک بیان داشت: پروژه‌های سطح شهر با اولویت و سرعت مطلوبی در حال اجرا می‌باشند. لازم به ذکر است که با همت شورای شهر دوره چهارم، ۴ تقاطع در شهر اراک به بهره‌برداری رسیده و پنجمین تقاطع نیز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت کار شهرداری قرار دارد، گفت: تمامی پروژه‌های تعریف شده در اراک براساس سرمایه و توانمندی شهرداری بوده و این پروژه‌ها کارشناسانه و علمی طراحی شده است.

شهردار کلان‌شهر اراک همچنین در خصوص انتقادات وارد شده به اجرای تقاطع‌های در دست اجرای قرارگاه خاتم‌الانبیا و ضرورت اجرای آن‌ها در شهر اراک بیان داشت: در محل فعلی تقاطع میدان امام حسن(ع)، در گذشته ۵ الی ۱۰ نفر سالانه بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دادند و می‌توان گفت که مجموعه شهرداری با اولویت قراردادن جان انسان‌ها احداث این تقاطع را در دستور کاری قرارداده، همچنین تقاطع میدان شریعتی با هدف رفع گره‌های ترافیکی که روزانه ۸ ساعت ترافیک را در آن شاهد هستیم در دستور کار قرار گرفته و در خصوص احداث تقاطع میدان ورزش نیز باید گفت که این تقاطع نیز با هدف کاهش بار ترافیکی از دو طرف و همچنین اصلاح دسترسی تقاطع شهیدفتاحی در دستور کاری مجموعه شهرداری اراک قرار گرفته است.

عباسی بیان داشت: استارت توجه به مبحث سرمایه‌گذاری، با تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری در شورای دوره چهارم زده شده است و می‌توان گفت مجموعه مدیریت شهری اراک در این خصوص به نسبت ۱۰ برابر سنوات گذشته که بعضاً نمونه‌های اجرایی آن در سطح شهر اراک مشهود می‌باشد کار نموده است که مدارک و مستندات آن نیز موجود می‌باشد و در جلسات بعدی صحن شورای شهر به اطلاع اعضای شورا و همچنین شهروندان می‌رسد.

 

وی در ادامه سخنان خود از بهره‌برداری پروژه بلوار بزرگ الغدیر در روزهای آتی خبر داد و گفت: در خصوص احداث پارینگ‌های طبقاتی نیز باید گفت که در ۳ سال اخیر ۸۰۵ واحد پارکینگ در سطح شهر اراک بهره‌برداری شده است و می‌توان گفت که این ظرفیت در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری از مجتمع ثنا و آفتاب به ۱۴۰۰ واحد نیز ارتقا می‌یابد.