مافیا و لابی‌های پشت قصه واردات برنج

مافیا و لابی‌های پشت قصه واردات برنج نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس با بیان این‌که مافیا و لابی‌هایی پشت قصه واردات برنج هستند که دنبال منافع شخصی هستند، گفت: استان مازندران به تنهایی برنج کشور را می‌تواند تأمین کند و نیاز به واردات برنج نداریم. به گزارش خانه‌ملت، سیدعلی‌ادیانی درباره وضعیت تولید […]

مافیا و لابی‌های پشت قصه واردات برنج

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس با بیان این‌که مافیا و لابی‌هایی پشت قصه واردات برنج هستند که دنبال منافع شخصی هستند، گفت: استان مازندران به تنهایی برنج کشور را می‌تواند تأمین کند و نیاز به واردات برنج نداریم.

به گزارش خانه‌ملت، سیدعلی‌ادیانی درباره وضعیت تولید برنج در کشور، گفت: استان مازندران ظرفیت تهیه برنج کشور را به تنهایی دارد و این درحالی است که استان مازندران با عنایت به موقعیت جغرافیایی و کشاورزی که دارد، می‌تواند درصدد افزایش تولید برنج در کشور گام‌های اساسی ‌بردارد.

علت تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مافیای نهفته است

نماینده مردم، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که علت تغییرکاربری کشاورزی دست‌های نهفته است که دنبال منافع فردی هستند، ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید در این راستا با یک برنامه اصولی حضور به عمل آورند تا بتوانیم شاهد رونق تولید در چرخه کشاورزی باشیم.

نرخ برنج نیازمند نظارت و تمهیدات کارآمد است

وی ادامه داد: ما نقص قانون در صنعت کشاورزی نداریم؛ بلکه نقایصی در اجرا داریم که باید درصدد رفع آن برآییم؛ زیرا ما ظرفیت بسیار مناسبی در تولید محصولات کشاورزی در کشور داریم.

ادیانی افزود: با توجه به ظرفیت منابع آبی‌-کشاورزی از جمله با توجه منابع آبی بهینه‌ای که در استان‌های همچون مازندران، خوزستان، گیلان و گلستان مشهود است، می‌توان به سادگی در راستای تولید محصولات استراتژیک به خودکفایی رسید.

 

عضو هیأت رییسه کمیسیون انرژی مجلس، یادآور شد: برنج مازندران زمانی که از دست کشاورز خریداری می‌شود، گران نیست و این در حالی است که واسطه‌ها و دلالان این نرخ را افزایش می‌دهد؛ بنابراین جا دارد در راستای نظارت نرخ برنج تمهیدات کارآمدی اتخاذ شود.