کمبود اعتبارات راهسازی چگونه جبران می‌شود؟

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد کمبود اعتبارات راهسازی چگونه جبران می‌شود؟ نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بهسازی راه‌های روستایی با تخصیص‌های قطره چکانی سالیان سال طول می‌کشد، گفت: دولت کمبود اعتبارات بهسازی راه‌‌های مواصلاتی را با استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ درخصوص فاینانس داخلی جبران کند. اسماعیل حسین‌زهی؛ […]

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد

کمبود اعتبارات راهسازی چگونه جبران می‌شود؟

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بهسازی راه‌های روستایی با تخصیص‌های قطره چکانی سالیان سال طول می‌کشد، گفت: دولت کمبود اعتبارات بهسازی راه‌‌های مواصلاتی را با استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ درخصوص فاینانس داخلی جبران کند. اسماعیل حسین‌زهی؛ در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در رابطه با وضعیت راه‌های کشور، گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر توجه کمی به راه‌های موصلاتی و روستایی شده است از طرفی اعتبارات راه روستایی از سرفصل اعتبارات ملی حذف و در سر فصل اعتبارات اندک استانی تعریف شده‌ که این امر نیز موجب کاهش اعتبارات برای بهبود وضعیت راه‌های می‌شود. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به صحبت‌های معاون وزیر راه‌وشهرسازی مبنی بر اینکه ۱۱ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور در شرایط مناسبی قرار ندارند که برای بهبود و نگهداری آنها به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز است، افزود: خوشبختانه مجلس یازدهم از بدو آغاز فعالیت با هدف بهبود وضعیت راه‌های روستایی و معابر مواصلاتی موضوع اختصاص قیر رایگان را به تصویب رساند. امسال نیز در قانون بودجه توجه ویژه به این موضوع شده تا گامی برای بهسازی راه‌های مواصلاتی برداشته شود. حسین‌زهی؛ با بیان اینکه راه، زیرساختی بسیار مهم برای توسعه هر منطقه به شمار می‌رود، از این‌رو برای برخی پروژه‌های راهسازی اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه، با اعتباراتی که سالانه در بودجه‌ برای بهبود وضعیت راه‌ها در نظر گرفته می‌شود و همچنین با توجه به نحوه تخصیص قطره‌چکانی آن، پروژه‌های بازسازی، رفع نقاط حادثه‌خیز و استاندار سازی راه‌ها پرترافیک کشور سالیان سال به طول می‌انجامد و امکان آغاز پروژه جدید نیز وجود ندارد. نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: دولت باید از ظرفیت ماده (۵۶) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت درخصوص فاینانس داخلی استفاده کرده و پروژه‌های نیمه‌تمام راه‌‌های مواصلاتی که با جان مردم سروکار دارد را تکمیل کند. این ماده تا حدی می‌تواند جبران‌کننده کمبود اعتباراتی باشد که در حوزه راه و جاده با آن مواجه هستیم.