مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ۴۳ درصد از بافت فرسوده تهران نوسازی شده است مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، گفت: حدود ۴۳ درصد بافت فرسوده در ۱۲ سال گذشته در پایتخت نوسازی شده است. به گزارش مناقصهمزایده، کاوه حاجیعلیاکبری؛ افزود: حدود ۲۸۰ هزار پلاک فرسوده در این بافت وجود دارد و بیش از ۹۵ درصد […]
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران
۴۳ درصد از بافت فرسوده تهران نوسازی شده است
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، گفت: حدود ۴۳ درصد بافت فرسوده در ۱۲ سال گذشته در پایتخت نوسازی شده است. به گزارش مناقصهمزایده، کاوه حاجیعلیاکبری؛ افزود: حدود ۲۸۰ هزار پلاک فرسوده در این بافت وجود دارد و بیش از ۹۵ درصد آن در مناطق مرکزی و جنوبی شهر تهران است. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده در تهران از سال ۸۸ آغاز شده است اظهار داشت: به خاطر ریزدانههایی (واحدهای کممتراژ) که در بافتهای فرسوده وجود دارد از دو پلاک تا ۵۰ پلاک تجمیع شدهاند. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، گفت: برای انجام عملیات تجمیع دفاتری با عنوان توسعه محله در بافتهای فرسوده مستقر شدهاند که وظیفه آنها آگاهی بخشی، مشاوره دادن و جلب مشارکت مردم است. حاجیعلیاکبری؛ افزود: بزرگترین طرح تجمیع در تهران ۵۰ پلاک است که در کوچه عدالت در منطقه ۱۲ انجام شده است. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، گفت: صدور پروانه ساخت رایگان و اعطای تراکم تشویقی از مشوقهایی است که برای نوسازی بافت فرسوده ارائه میشود. حاجیعلیاکبری؛ تسهیلات بانکی ساختوساز و اسکان موقت را از دیگر موارد تشویقی به سازندگان عنوان کرد. حاجیعلیاکبری؛ افزود: در برنامه ملی بازآفرینی ۳۰ درصد خدمات در تعهد شهرداری و ۷۰ درصد دیگر در تعهد دیگردستگاهها از جمله آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان است. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: در بافت فرسوده تهران ۴۰ هزار پلاک فاقد اسناد رسمی وجود دارد که سازوکار اعطای اسناد به آنها بسیار کند است وگاهی منجر به نتیجه نمیشود بنابراین این تعداد شانس ورود به فرآیند بازسازی را از دست میدهد. وی گفت: یک پلاک از زمانی که در هیأتهای تعیینتکلیف؛ پرونده تشکیل میدهد، تا زمان اعلام نتیجه نزدیک به سه سال طول میکشد که اغلب مواقع نتیجه منفی است بنابراین نیاز به قانونگذاری و اصلاح قانون در حوزه پلاکهای فاقد سند هستیم. حاجیعلیاکبری؛ یکی دیگر از موانع نوسازی در بافت فرسوده را وجود پلاکهایی در حرایم عنوان کرد و گفت: در شهر تهران فقط ۴ هزار و ۵۰۰ پلاک در حریم راهآهن تهران – تبریز، تهران – مشهد و تهران -جنوب قرار دارد که به علت مصوبه هیأت وزیران در سال ۷۹ شانس نوسازی را از دست دادند و با وجود تلاش دو ساله برای اصلاح مصوبه هنوز به نتیجه نرسیده است. وی گفت: وجود دکلهای فشار قوی برق یکی دیگر از موارد نوسازی بافتهای فرسوده است و تا زمانی که آنها جابهجا یا زیرزمینی نشوند در این مناطق امکان نوسازی وجود نخواهد داشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.