اتحاد استراتژیک سایپا و ایران‌خودرو در حوزه تحول کیفیت محصولات

گروه خودرو- با در نظر گرفتن اینکه در کشور ما خودروسازان بزرگ و کوچکی وجود دارد، اما دو خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا و ایران‌خودرو، قطب تولید خودرو در کشور محسوب می‌شوند. این دو خودروساز تا حالا در زمینه تولید محصولاتشان با هم همکاری چندانی نداشته‌اند، ولی حالا با گذشت سال‌ها از رقابت، تصمیم به […]

گروه خودرو- با در نظر گرفتن اینکه در کشور ما خودروسازان بزرگ و کوچکی وجود دارد، اما دو خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا و ایران‌خودرو، قطب تولید خودرو در کشور محسوب می‌شوند. این دو خودروساز تا حالا در زمینه تولید محصولاتشان با هم همکاری چندانی نداشته‌اند، ولی حالا با گذشت سال‌ها از رقابت، تصمیم به این گرفته‌اند که به اتفاق یکدیگر اتحاد استراتژیکی را درخصوص تحول در کیفیت محصولاتشان انجام دهند. به گزارش مناقصه‌مزایده، در نشستی که با معاونان کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو و سایپا برگزار شد، گزارشی درخصوص برنامه‌های راهبردی و جامع تحول محصولات و خدمات دو خودروساز ارایه و زمینه‌های همکاری‌های مشترک دوجانبه مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت. بر این اساس، تیم‌های کاری مشترکی در هشت محور با حضور نمایندگانی از دو خودروساز تشکیل شده و به صورت هفتگی و مستمر، درخصوص سرفصل‌های هریک از کارگروه‌ها، برنامه‌ها و اقدامات مدنظر ارایه می‌شود و نشست‌های مشترک با جدیت دنبال خواهد شد. همکاری استراتژیک دو گروه صنعتی ایران‌خودرو و سایپا، در راستای تغییر و تحول ریشه‌ای در کیفیت و ارتقای رضایت‌مندی مشتریان انجام می‌شود. این مهم در جهت تحقق بخشی از فرمان هشت بندی ریاست جمهوری و نیز تکریم و عمل به انتظارات مردم و مشتریان صورت می‌گیرد و بی‌تردید دستاورد‌های چشمگیری به همراه خواهد داشت که راه‌گشای مسیر نوینی است که خودروسازان در پیش گرفته‌اند. برنامه اتحاد استراتژیک دو خودروساز بزرگ کشور در سال ۱۴۰۱، با رویکرد مثبت و جدیت بیش‌تری در دستور کار مدیران عامل شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا قرار گرفته و در هفته‌های اخیر نیز نخستین گام‌ها در راستای تحقق آن برداشته شده است و انتظار می‌رود با ایجاد سازوکار‌های لازم، تحولات عمده‌ای در زمینه طراحی و تولید محصول مشترک، تنوع محصول، کاهش هزینه‌های تولید، خدمات پس از فروش، چابک‌سازی زنجیره تأمین و توسعه بازار‌های بین‌المللی فراهم شود. برنامه اتحاد استراتژیک دو خودروساز بزرگ کشور، با مطالعه و الگوبرداری دقیق از نمونه‌های موفق جهانی در دستور کار قرار گرفته و با شناسایی ظرفیت‌ها و چارچوب‌های صنعتی ایران، وارد مرحله عملیاتی شده است. همچنین دبیر انجمن خودروسازان ایران نیز، در این باره در روز‌های قبل، گفت: همکاری مشترک ایران‌خودرو و سایپا در حوزه قوای محرکه، سرآغازی برای تولید محصول مشترک است و اثرات مطلوبی به دنبال خواهد داشت. احمد نعمت‌بخش؛ افزود: اقدامات گروه صنعتی ایران‌خودرو برای تکمیل سبد محصولات جهت پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان، ارزشمند است. وی با بیان این‌که آغاز همکاری دو خودروساز بزرگ، رویکرد هوشمندانه و تاریخی در صنعت خودرو خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروزه در بسیاری از کشور‌های پیشرفته صنعتی اتحاد استراتژیک به عنوان تنها راه بقا، توسعه بازار و تنوع محصول در صنعت خودرو قلمداد می‌شود و آغاز این حرکت در صنعت خودروی ایران، نویدبخش دستاورد‌های ارزشمند خواهد بود. دبیر انجمن خودروسازان ایران، با اشاره به اینکه خودروسازان در شرایط سخت تحریمی و هجمه‌ها، توجه ویژه‌ای به تولید خودرو با نشان ایرانی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: طراحی و تولید تارا حاصل این تفکر است که باید زمینه ورود آن به بازار‌های خارجی فراهم شود.