عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، گفت: در صورت واردات خودرو باید قسمتی از آن در کشور تولید و منجر به ایجاد اشتغال شود. به گزارش مناقصهمزایده، به گفته مرزبانراد؛ واردات خودرو ممکن است مشکلات این صنعت را به صورت مقطعی حل کند اما سبب ایجاد مشکلهای دیگر از جمله گرانی قطعات یدکی این […]
عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، گفت: در صورت واردات خودرو باید قسمتی از آن در کشور تولید و منجر به ایجاد اشتغال شود. به گزارش مناقصهمزایده، به گفته مرزبانراد؛ واردات خودرو ممکن است مشکلات این صنعت را به صورت مقطعی حل کند اما سبب ایجاد مشکلهای دیگر از جمله گرانی قطعات یدکی این خودروها میشود، چراکه خودروهای وارداتی نیاز به خدمات پس از فروش دارند. از سال ۹۷ با توجه به اینکه تراز ارزی کشور به هم ریخته بود، واردات خودرو ممنوع اعلام شد که مصوبه آن تا اردیبهشت امسال مهلت داشت، اما با پایان یافتن مهلت آن در دولت موضوع واردات خودرو مطرح و کلیات آن تصویب شد. به گفته فاطمیامین؛ وزیر صمت در مصوبه واردات خودرو تمرکز بر واردات خودروهای اقتصادی است چراکه در سالهای قبل از ۹۷ عمدتا خودروهای گرانقیمت، لوکس و تجملی وارد میشد و بخش محدودی از آن بهرهمند میشدند. رئیس سازمان ملی استاندارد، گفت: هماکنون استانداردهای اجباری ایمنی و نظارتی عملکرد خودروهای تولید داخل ۸۵ مورد است و تعلیق ندارد. خدمات پس از فروش را هم به جرگه استانداردهای اجباری اضافه شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.