مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم، گفت: ۹۹ درصد از سوخت مورد نیاز ناوگان کشتیرانی از داخل تأمین میشود و علاوه بر عرضه سوخت به کشتیها در بندر شهیدرجایی، عرضه سوخت در بنادر چابهار نیز در دستور کار قرار دارد. به گزارش مناقصهمزایده، سعید قبیتی؛ در نشست خبری درباره وضعیت تأمین سوخت کشتیها، […]
مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم، گفت: ۹۹ درصد از سوخت مورد نیاز ناوگان کشتیرانی از داخل تأمین میشود و علاوه بر عرضه سوخت به کشتیها در بندر شهیدرجایی، عرضه سوخت در بنادر چابهار نیز در دستور کار قرار دارد. به گزارش مناقصهمزایده، سعید قبیتی؛ در نشست خبری درباره وضعیت تأمین سوخت کشتیها، افزود: با هدف حمایت از تولید و اقتصاد داخلی، تا ۹۹ درصد از سوخت موردنیاز ناوگان از داخل تأمین میشود. وی با بیان اینکه ناوگان گروه کشتیرانی سالانه نیازمندِ ۴۰۰ هزار تن سوخت است، گفت: هدف ما تدارک سوخت تولید داخل و سوختهای ترانزیتی است. به گفته این فعال حوزه کشتیرانی، اکنون تمامی ملزومات شناورهای ملی از سوخترسانی تا روغن و تأمین شناورها توسط شرکت خدمات دریایی قشم انجام میشود و هیچ کشتی ایرانی برای تأمین سوخت نیاز به حضور در بنادر امارات و… ندارد. وی درخصوص برنامه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی برای توسعه ناوگان، گفت: برای تأمین و ساخت کانتینر و افزایش ظرفیت ناوگان تولید داخلی با شرکتهای داخلی قرارداد منعقد شده است.
مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم گفت: اکنون متوسط سن ناوگان ۱۷ سال است و برنامه این است تا با سفارش داخلی و خرید جدید، سن ناوگان کاهش یابد. به گفته قبیتی؛ تاکنون موردی نبوده که به دلیل سن ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، از تردد در بنادر کشورهای اروپایی و منطقه منع شویم. وی با یادآوری شعار سال تعیینشده از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید دانشبنیان و اشتغالآفرین، تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه فعالیتهای خود در بخش تأمین و توزیع سوخت شناورها و با توجه به الزام بینالمللی استفاده از سوخت کم سولفور نسبت به همکاری و مشارکت با مجموعههای دانشبنیان داخلی برای تولید این سوخت اقدام جدی کرده است. قبیتی؛ ادامه داد: هدف از این کار رساندن تولید سوخت کمسولفور به حد تأمین کامل نیاز ناوگان و بینیاز شدن از سوخت خارجی و سپس صدور مازاد آن برای در اختیار گرفتن سهمی بزرگ در بازار سوخت شناور در منطقه است. این مقام مسؤول، روشهای تولید دانشبنیان سوخت کمسولفور را در راستای بیاثر شدن تحریمهای ظالمانه مهم ارزیابی کرد و گفت: با این دست اقدامات شکست تحریمها و راهبرد فشار حداکثری بیش از پیش رقم خواهد خورد. مدیرعامل سایت سوخترسانی شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم وابسته به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گفت: هماکنون در بندر شهیدرجایی روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت به شناورها عرضه میکند. وی گفت: این سایت سوخترسانی در حالحاضر دارای ظرفیت ۵۳ هزار تُن انبارش (دپو) سوخت است که بهصورت مستقیم و غیرمستقیم ۱۱۶ نفر اشتغال ایجاد کرده است. مدیرعامل سایت سوخترسانی شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم، خبر داد که برای ایجاد زیرساختهای سوخترسانی به شناورها در بندر چابهار و دیگر بنادر کشور برنامه داریم. به گفته قبیتی؛ اکنون کشتی در بندر چابهار مجبور هستند برای سوختگیری به بندر شهیدرجایی در بندرعباس بیایند که با توسعه زیرساخت در بندر چابهار، سوخترسانی در این بندر نیز انجام خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.