افزایش ۱۱۰ درصدی خدمات پستی منتفی شد

وزیر ارتباطات، با تأکید بر اینکه افزایش دو تا سه برابری تعرفه‌های پست تکذیب می‌شود، از مدیرعامل شرکت پست خواست ظرف ۲۴ ساعت شرایط بازگشت مبالغ مازاد دریافتی از کاربران را فراهم کند. به گزارش مناقصه‌مزایده، در پی انتشار اخباری مبنی بر افزایش ۶۰ تا ۱۱۰ درصدی تعرفه‌های پستی، عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات، گفت: افزایش […]

وزیر ارتباطات، با تأکید بر اینکه افزایش دو تا سه برابری تعرفه‌های پست تکذیب می‌شود، از مدیرعامل شرکت پست خواست ظرف ۲۴ ساعت شرایط بازگشت مبالغ مازاد دریافتی از کاربران را فراهم کند. به گزارش مناقصه‌مزایده، در پی انتشار اخباری مبنی بر افزایش ۶۰ تا ۱۱۰ درصدی تعرفه‌های پستی، عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات، گفت: افزایش دو تا سه برابری تعرفه پستی‌تکذیب می‌شود. وی توضیح داد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار بر این شد که برای خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی، تعرفه برای مردم عادی ۲۰ درصد افزایش یابد. این رقم برای حقوقی‌ها و دولتی‌ها افزایش ۵۰ درصدی خواهد بود. همچنین برای خدمات غیرپایه پستی مانند پست ویژه و پیشتاز، تعرفه مطابق حداکثر سقف تورم که حدود ۴۰ درصد است افزایش می‌یابد. وی تأکید کرد: از سال ۹۸ تاکنون تعرفه خدمات پستی تغییر نداشته است. زارعپور؛ با بیان اینکه اگر ریالی بیشتر از این تعرفه از مردم اخذ شده است بازگردانده می‌شود، به مدیرعامل شرکت پست دستور داد تا طی ۲۴ ساعت آینده سامانه‌ای راه‌اندازی شود تا کسانی که برای پست مرسوله خود، مبلغ بیشتری از میزان مصوب پرداخت کرده‌اند، مابه‌التفاوت آن‌ را دریافت کنند. وی تأکید کرد: این سامانه آنلاین باید راه‌اندازی شود تا شماره مرسوله مورد نظر کاربر وارد شده و در صورتی که هزینه بیشتر پرداخت شده بود به مردم بازگردانده شود. این موضوع نارضایتی کاربران را به همراه داشته و برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از افزایش ۶۰ تا ۱۱۰ درصدی خدمات پایه پستی خبر داده‌اند. شب گذشته وزیر ارتباطات با تکذیب افزایش چند برابری نرخ خدمات پستی، به مدیرعامل شرکت پست دستور داد ظرف ۲۴ ساعت شرایط بازگشت مبالغ مازاد دریافتی از کاربران را از طریق سامانه آنلاین فراهم کند.