آغاز طرح واکنش سریع بهسازی سطوح جاده‌ها با اطلاع‌رسانی رانندگان

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد؛ آغاز طرح واکنش سریع بهسازی سطوح جاده‌ها با اطلاع‌رسانی رانندگان معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از آغاز طرح واکنش سریع این سازمان به اطلاع‌رسانی رانندگان برای بهسازی محورهای برون‌شهری خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، رضا اکبری؛ افزود: این طرح به منظور ارتقای کیفیت و […]

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد؛

آغاز طرح واکنش سریع بهسازی سطوح جاده‌ها با اطلاع‌رسانی رانندگان

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از آغاز طرح واکنش سریع این سازمان به اطلاع‌رسانی رانندگان برای بهسازی محورهای برون‌شهری خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، رضا اکبری؛ افزود: این طرح به منظور ارتقای کیفیت و افزایش سرعت ارائه خدمات راهداری و اولویت‌دهی به نیازهای ضروری تأمین ایمنی راه‌ها و با هدف افزایش رضایت‌مندی کاربران جاده‌ای و تحقق سیاست حکمرانی و نظارت مردمی در پیشبرد اهداف دولت سیزدهم راه‌اندازی می‌شود. اکبری، اظهار کرد: تمامی هموطنان عزیز به ویژه رانندگان حرفه‌ای که در جاده‌های برون‌شهری کشور تردد می‌کنند، می‌توانند از طریق سامانه جامع ۱۴۱ نسبت به گزارش موارد نیازمند اقدام سریع در جاده‌ها شامل مشکلات اولویت‌دار مرتبط با ایمنی و رویه راه‌ها با محوریت اقدامات سریع مؤثر و زودبازده اقدام کنند. وی با اشاره به موضوعاتی که در فاز اول این طرح قابل گزارش هستند، تصریح کرد: این موارد در فاز اول اجرای طرح شامل لکه‌گیری و اصلاح چاله‌های مخاطره‌آمیز در جاده‌ها، پاکسازی و شستشوی علائم و تابلوهای ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زائد از سطح و شانه جاده‌ها، رفع نقص و عیب از تابلوها، علائم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علائم در پیچ‌های تند فاقد علائم کافی، رفع نقص حفاظ‌های ایمنی آسیب دیده و مخاطره‌آمیز، آشکارسازی موقعیت‌های غیرمنتظره و مخاطره آمیز و ایمن‌سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده‌هاست. وی درخصوص تمهیدات پیش‌بینی شده در ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور در راستای اجرای این طرح یادآور شد: رؤسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها موظفند با به‌کارگیری نیروی انسانی، ماشین‌آلات و تجهیزات موجود و ظرفیت اکیپ‌های امانی و پیمانی راهداری و راهدارخانه‌ها و همچنین گشت‌های راهداری و ترابری پس از دریافت سیستمی درخواست‌های مردمی از موارد و مشکلات مذکور در جاده‌ها حسب اهمیت، نوع محور و اولویت‌بندی موارد، در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع آنها اقدام و گزارش مربوطه را به همراه مستندات تصویری آن در سامانه جامع راهداری به نشانی www.rms.rmto.ir ثبت کنند.