وزارت ارشاد به وظیفه‌اش در قبال بیمه خبرنگاران حرفه‌ای عمل کرده است

جنتی وزارت ارشاد به وظیفه‌اش در قبال بیمه خبرنگاران حرفه‌ای عمل کرده است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با رهنمودهای مقام معظم رهبری و هدایت رییس‌جمهور، تلاش گسترده تیم مذاکره‌کننده طی یک و نیم سال مذاکرات به نتیجه رسید و عمده تحریم‌ها به‌ویژه تحریم‌های بانکی برداشته شد. به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی جنتی […]

جنتی

وزارت ارشاد به وظیفه‌اش در قبال بیمه خبرنگاران حرفه‌ای عمل کرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با رهنمودهای مقام معظم رهبری و هدایت رییس‌جمهور، تلاش گسترده تیم مذاکره‌کننده طی یک و نیم سال مذاکرات به نتیجه رسید و عمده تحریم‌ها به‌ویژه تحریم‌های بانکی برداشته شد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی جنتی در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی استان اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و هفته دولت، گفت: تلاش شهدای دولت با اخلاص در عمل، فداکاری و تلاش برای جلب رضایت خداوند و مردم بود.

وی با بیان این‌که تاکنون بیش از ۶۰۰ مورد گشایش اعتبار برای خرید‌ها و طرح‌ها داشته‌ایم، افزود: هم‌اکنون صادرات نفت نیز به روزی بیش از ۲٫۵ میلیون بشکه رسیده است.

جنتی با بیان این‌که سال گذشته ۵۵ درصد درآمد نفتی کشور کاهش یافت، اظهارکرد: علی‌رغم همه مشکلات و گرفتاری‌های دولت و کاهش درآمدها، سعی کردیم به نحوی پروژه‌ها اجرا شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که تورم در ابتدای دولت تدبیر و امید ۴۰ درصد بود که اکنون به کم‌تر از ۱۰ درصد رسیده است، خاطرنشان‌کرد: عمده مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان اردبیل نیز به نتیجه رسیده است و امید می‌رود راه‌آهن اردبیل نیز که جزو طرح‌های اساسی و راهبردی کشور است به زودی به نتیجه برسد.

جنتی با بیان این‌که ساخت تالار شهر اردبیل از سال ۸۹ آغاز شده است، اظهار‌کرد: برای اجرای این پروژه حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از طریق اعتبارات استانی، وزارت ارشاد و ریاست جمهوری تأمین خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که استان اردبیل ظرفیت بسیار بالایی در حوزه فرهنگ و هنر دارد، تأکید کرد: نیاز است مسؤولان فرهنگی استان نسبت به شکوفایی این ظرفیت‌ها اقدامات اساسی انجام دهند.

وی با بیان این‌که براساس قانون مطبوعات، بیمه خبرنگاران باید از طریق نشریه و خبرگزاری محل فعالیت انجام شود، گفت: وزارت ارشاد به وظیفه خود در قبال بیمه خبرنگاران حرفه‌ای عمل کرده است.

رسانه‌ها باید بیمه همکار خبری خود را پوشش بدهند

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه و فعالان مطبوعاتی استان اردبیل گفت: مدیران مسؤول و صاحبان امتیاز رسانه‌ها موظف به پوشش بیمه همکار خبری خود هستند.

حسین انتظامی با بیان این‌که در حال حاضر الگوی مصرف رسانه‌ای در کشور تغییر کرده است، گفت: زمانی رسانه‌های جمعی یکه‌تاز بودند با این وجود در حال حاضر رسانه‌های مدرن رفتار مصرف‌کنندگان رسانه را تغییر داده‌اند.

وی با بیان این‌که به‌منظور ساماندهی وضعیت نشریات مکتوب سیاست‌های جدیدی در دستور کار است، افزود: در همین راستا روزنامه‌های سراسری که ویژه‌نامه استانی داشتند و آن راه به‌صورت مجزا توزیع می‌کردند از این امر منع شده‌اند و صرفاً توزیع همراه روزنامه برای آن‌ها امکان‌پذیر است.

انتظامی با بیان این‌که کانون‌های تبلیغاتی از انتشار آگهی‌نامه در کم‌تر از ۱۰ روز منع شده‌اند، اظهارکرد: کانون‌‌ها می‌توانند برای آگهی‌نامه با نشریات قرارداد همکاری داشته باشند و آگهی‌های خود را همراه با نشریات توزیع کنند. هیچ دستگاه دولتی مطلقاً اجازه ندارد به نشریات آگهی بدهد و اگر دستگاهی اقدام به انتشار آگهی به‌صورت مستقیم کند، به مراجع نظارتی و دیوان محاسبات معرفی خواهد شد. در این زمینه انتظار می‌رود خبرنگاران در صورت مشاهده تخلف از قانون مراتب را به معاونت مطبوعاتی اطلاع‌رسانی کنند.

 

انتظامی با بیان این‌که از جمله عوامل ماندگارکردن خبرنگار در یک رسانه، پوشش بیمه وی است، گفت: مدیران مسؤول و صاحبان امتیاز رسانه‌ها موظف به پوشش بیمه همکار خبری خود هستند و این اقدام قانونی باید در رسانه‌ها پیاده شود و این‌طور نیست که براساس سلایق شخصی از اجرای آن خودداری شود. اگر خبرنگاری به‌صورت تمام وقت با رسانه‌ای فعالیت دارد و از شروع فعالیت کاری‌اش ۴ ماه سپری شده است، اگر پوشش بیمه‌ای نداشته باشد یارانه نشریه مربوطه قطع می‌شود.