مرسدس از سال ۲۰۲۳، پدال کلاچ را به تدریج و به دلیل تقاضای کم مشتریان حذف خواهد کرد. به گزارش مناقصهمزایده، سخنگوی مرسدس در صحبت با یک نشریه آلمانی، استدلال کرد که سلیقه خریداران تغییر کرده است زیرا در حالحاضر بیشتر مردم خودروهای صرفاً الکتریکی و پلاگین هیبریدی را ترجیح میدهند. طبق گفته وی: «با […]
مرسدس از سال ۲۰۲۳، پدال کلاچ را به تدریج و به دلیل تقاضای کم مشتریان حذف خواهد کرد. به گزارش مناقصهمزایده، سخنگوی مرسدس در صحبت با یک نشریه آلمانی، استدلال کرد که سلیقه خریداران تغییر کرده است زیرا در حالحاضر بیشتر مردم خودروهای صرفاً الکتریکی و پلاگین هیبریدی را ترجیح میدهند. طبق گفته وی: «با افزایش الکتریکیسازی خودروها، میبینیم که تقاضای مشتری تا حدی به سمت قطعات الکتریکی، باتریها و سیستمهای محرک الکتریکی تغییر میکند.» البته، این مورد برای مرسدس بنز مقرون بهصرفهتر است، زیرا دیگر مجبور نیست، روی جعبهدندههای دستی سرمایهگذاری کند. این موضوع در حالحاضر در دسترس است، زیرا فقط نسخههای خاصی از کلاس A، B کلاس، و CLA هنوز دارای تنظیمات سه پدال هستند. در اکتبر ۲۰۲۰، مارکوس شفر؛ رئیس R&D مرسدس بنز، درباره برنامه این برند لوکس برای «حذف گیربکس دستی» اشارهای کرده بود، بنابراین این خبر چندان غافلگیرکننده نیست. مدلهای جدید مرسدس با موتورهای احتراقی در واقع بر پایه پلتفرمهایی هستند که عمدتاً برای خودروهای الکتریکی ساخته شدهاند. این یک تغییر ۱۸۰ درجه ای در مقایسه با استراتژی مورد استفاده برای کراس اوورهای EQA، EQB و EQC است زیرا این سه مدل ریشه در پلتفرم ICE دارند. در حالی که مرسدس در حال خداحافظی با جعبهدنده دستی است، رقیب او یعنی بیامو هنوز به رانندگان اجازه میدهد تا دندههای دستی استفاده کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.