علی قاسمیانمقدم؛ عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، میگوید: اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار افزایش یافته و تا زمانی که عرضه و تقاضا به نقطهتعادل نرسند، این اختلاف قیمت وجود خواهد داشت. به گزارش باشگاه خبرنگارانجوان، به گفته علی قاسمیانمقدم؛ چه از طریق تولید داخل و چه از طریق واردات […]
علی قاسمیانمقدم؛ عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، میگوید: اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار افزایش یافته و تا زمانی که عرضه و تقاضا به نقطهتعادل نرسند، این اختلاف قیمت وجود خواهد داشت. به گزارش باشگاه خبرنگارانجوان، به گفته علی قاسمیانمقدم؛ چه از طریق تولید داخل و چه از طریق واردات باید به عطش بازار جواب داد. عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل عرضه زیاد، خودروساز مجبور میشود خودرو را اقساطی و با سود صفر درصد به مشتریان عرضه کند تا تولید را ادامه دهد. قاسمیانمقدم؛ میگوید: با عرضه خودرو در بورس امکان اصلاح قیمت وجود ندارد، چرا که بورس با حالت مزایدهای که دارد، شرایط را بدتر خواهد کرد. کارشناسان بازارسرمایه مانند آقای سیاوش وکیلی گفتهاند، در هر صورت مصرفکننده نهایی همیشه بهای بازار آزاد را جهت خرید خودرو میپردازد و چه بهتر که این تفاوت قیمتی نصیب تولیدکننده شود. پیشتر محمدرضا نجفیمنش؛ رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه، گفته بود که اکنون اختلاف قیمت برخی خودروها بین کارخانه تا حاشیه بازار، به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ بود که یکی از خودروسازان بخشخصوصی اولین محصول خود را در بورس کالا عرضه کرد. این محصول حدود ۱۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار به فروش رسید
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.