برخی شرکت‌های داخلی مقابل اصلاح طرح قرعه‌کشی خودرو مقاومت می‌‎کنند

محمدمهدی برادران؛ معاون وزارت صنعت،معدن‌وتجارت، درباره تأخیر در زمینه اجرای اصلاح قرعه‌کشی و سازوکار فروش خودروهای ایران‌خودرو و سایپا، بیان کرد: براساس اینکه قرعه‌کشی‌ها متمرکز، شفاف و درست باشد تا جایی که مردم اطمینان داشته باشند که شرکت‌هایی که بعضاً خوش‌سابقه نیز نیستند، قصور نکنند، مورد اقبال مردم است. به گزارش بازار، محمدمهدی برادران؛ با […]

محمدمهدی برادران؛ معاون وزارت صنعت،معدن‌وتجارت، درباره تأخیر در زمینه اجرای اصلاح قرعه‌کشی و سازوکار فروش خودروهای ایران‌خودرو و سایپا، بیان کرد: براساس اینکه قرعه‌کشی‌ها متمرکز، شفاف و درست باشد تا جایی که مردم اطمینان داشته باشند که شرکت‌هایی که بعضاً خوش‌سابقه نیز نیستند، قصور نکنند، مورد اقبال مردم است. به گزارش بازار، محمدمهدی برادران؛ با بیان اینکه برخی شرکت‌های خودرویی مقاومت‌هایی نیز در مقابل این اقدام داشتند، ابراز کرد: اصلاح چرخه خودرو بسیار کارِ درستی است و قصوری که در این ارتباط رخ داده نیز قابل رفع خواهد بود و به‌زودی مردم را از اطلاع اقداماتی که صورت گرفته قرار خواهیم داد. معاون وزارت صنعت،‌معدن‌وتجارت، همچنین درباره تأخیر اجرای طرح، بیان کرد: وزارت صمت دقت را فدای سرعت نمی‌کند و لذا باید به‌گونه‌ای اقدام کنیم که وقتی نتایج اصلاً شیوع عرضه خودرو اعلام شد، مورد اعتراض قرار نگیرد و نهادهای مختلف نظارتی بر صحت قرعه‌کشی صحه بگذارند و به دلیل اینکه نخستینبار است که چنین سازوکاری را اجراء می‌کنیم مقداری تأخیر در امر صورت گرفت. برادران؛ در ادامه، قطعی برق را یکی از معضلات صنایع دانست و با توجه به نزدیکی تابستان، گفت: ماحصل سال‌ها عدم توسعه در حوزه برق این است که صرفه‌جویی صرفاً به واحدهای صنعتی ارجاع داده می‌شود. وی بیان کرد: دغدغه عمده واحدهای صنعتی ما بعد از مشکلات افزایش قیمت دستمزدها و برخی قیمت‌های جهانی رخ داده، انرژی و برق محسوب می‌شود که باید تدبیر عمومی در این ارتباط صورت گیرد تا تولید در تابستان اُفت نداشته باشد.