چرا اینترنت‌اشیاء در ایران به عنوان یک طرح جدی و ملی تلقی نمی‌شود؟!

اگرچه بسیاری از فناوری‌های جدید و پیچیده بدون طی مرحله پایلوت، به خرید انبوه خارجی و اجراء تبدیل شده است، اینترنت‌اشیاء بیش از ۱۰ سال است که در مرحله پایلوت و آن‌هم در مقیاس‌کوچک باقی مانده است. به گزارش سیتنا، در حالی که بسیاری از فناوری‌های جدید و پیچیده بدون طی مرحله  پایلوت، به خرید […]

اگرچه بسیاری از فناوری‌های جدید و پیچیده بدون طی مرحله پایلوت، به خرید انبوه خارجی و اجراء تبدیل شده است، اینترنتاشیاء بیش از ۱۰ سال است که در مرحله پایلوت و آن‌هم در مقیاس‌کوچک باقی مانده است. به گزارش سیتنا، در حالی که بسیاری از فناوری‌های جدید و پیچیده بدون طی مرحله  پایلوت، به خرید انبوه خارجی و اجراء تبدیل شده است، اینترنتاشیاء بیش از ۱۰ سال است که در مرحله پایلوت و آن‌هم در مقیاس کوچک باقی مانده است. آیا دلیل اصلی قرار گرفتن اینترنتاشیاء در حاشیه، تلاش واسطه‌های شرکت‌های خارجی برای ناامید کردن شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند داخلی که ادعای بسیاری از فناوری‌های مورد نیاز اینترنت‌اشیاء را دارند، نیست؟ و نبود یا کمبود زیرساخت‌ها برای طراحی و اجرای جدی سرویس‌های اینترنت اشیاء شامل چه بخش‌هایی می‌شود؟

فرامرز رستگار؛ دبیر اجرایی کنفرانس ظرفیت که تقویم کنفرانس‌های ظرفیت را برای سال ۱۴۰۱ تهیه و به دبیرخانه دائمی کنفرانس ظرفیت تسلیم نموده است، در گفت‌وگویی اعلام کرد: پس از کنفرانس ظرفیت با محور «امنیت شبکه، خدمات و اطلاعات» که برای ماه آینده در حال برنامه‌ریزی است، به دلیل اهمیت اینترنتاشیاء و کم‌کاری‌هایی که در بخش طراحی کلان و اجرای آن در سطح کشور مشاهده می‌شود، این موضوع در تقویم امسال کنفرانس ظرفیت قرار گرفته است. گفتنی است؛ کنفرانس ظرفیت با محوریت «اینترنتاشیاء و زیرساخت‌ها» با مشارکت نزدیک تشکل‌های خصوصی مرتبط، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و کارگزاران اجرایی در مرداد ماه امسال برگزار خواهد گردید.