سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف شفافیت در روند قرعهکشی خودرو آغاز به کار کرد. به گزارش تجارتنیوز، نخستین قرعهکشی در این سامانه، نهم خرداد برگزار شد که براساس آن ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ دستگاه به متقاضیان اختصاص یافت. این سامانه در اولین قرعهکشی که برگزار کرد در مرحله اعلام نتایج ۳۰ ساعت تأخیر […]
سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف شفافیت در روند قرعهکشی خودرو آغاز به کار کرد. به گزارش تجارتنیوز، نخستین قرعهکشی در این سامانه، نهم خرداد برگزار شد که براساس آن ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ دستگاه به متقاضیان اختصاص یافت. این سامانه در اولین قرعهکشی که برگزار کرد در مرحله اعلام نتایج ۳۰ ساعت تأخیر داشت. علی خاکساری؛ کارشناس صنعت خودرو، گفت: این صنعت در عرضه محصولات مشکل ندارد، بلکه مشکل را بعضی عوامل داخلی و خارجی وابسته به آن، ایجاد میکنند. او افزود: سیاست خودروسازان و افراد وابسته به آنها، آشفتهسازی بازار است. آنها ادعا میکنند در سال یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو تولید میکنند. اما در قرعهکشی سامانه یکپارچه وزارت صمت، ۱۷ هزار محصول عرضه شد. در این فرآیند، خودرو به افرادی که نیازمند واقعی هستند، نمیرسد. این کارشناس، ادامه داد: فرآیند قرعهکشی مشکل دارد. فقط به شرطی که این فرآیند از دست وزارت صمت خارج و تمام محصولات توسط یک سیستم عرضه شود، در شرایط فعلی میتوان آن را اجراء کرد. خاکساری؛ توضیح داد: اگر این اتفاق بیفتد، قیمتها به نصف قیمت فعلی میرسد. البته باید به این نکته توجه کرد که قیمت واقعی خودروهای ایرانی یکدهم قیمت فعلی است. او افزود: قیمت یک خودرو باید معادل چهار تا شش ماه حقوق یک کارمند باشد. اما نه خودروهایی مثل پراید و سمند، بلکه محصولاتی در حد مزدا۳ مدل۲۰۲۳٫ این کارشناس، گفت: سامانه یکپارچه در جهت بههم ریختن بازار است. عرضه این محصولات در بورس کالا نیز مانند همین سامانه، تا زمانی که دست وزارت صمت است، به بهبود اوضاع فعلی کمکی نمیکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.