رئیس صنف جایگاهداران کشور همه جایگاههای سوخت کارت آزاد ندارند رئیس صنف جایگاهداران کشور، گفت: همه جایگاهها سوخت کارت آزاد ندارند. به گزارش مناقصهمزایده، اسدا… قلیزاده؛ با اشاره به اینکه در چند سال گذشته شاهد تغییراتی در تعداد و میزان سهمیه کارتهای سوخت جایگاهداران بودیم، افزود: هماکنون همه جایگاهها کارت سوخت آزاد ندارند که البته […]
رئیس صنف جایگاهداران کشور
همه جایگاههای سوخت کارت آزاد ندارند
رئیس صنف جایگاهداران کشور، گفت: همه جایگاهها سوخت کارت آزاد ندارند. به گزارش مناقصهمزایده، اسدا… قلیزاده؛ با اشاره به اینکه در چند سال گذشته شاهد تغییراتی در تعداد و میزان سهمیه کارتهای سوخت جایگاهداران بودیم، افزود: هماکنون همه جایگاهها کارت سوخت آزاد ندارند که البته بنا به گفته مسؤولان امر، این به معنای حذف کامل کارتهای آزاد جایگاهداران نخواهد بود. قلیزاده؛ با بیان اینکه «تصمیمسازان عرصه سوخت با دلایلی نظیر سیاستهای کنترل مصرف، تخصیص بهینه و مبارزه با قاچاق طرحهایی را اجرایی کردند»، گفت: ما در برخی موارد منتقد اجرای این طرحها بودیم؛ چرا که جایگاهها بهعنوان مهمترین حلقه توزیع، در مواجهه مستقیم با مصرفکننده هستند و نتایج احتمالی اجرای این طرحها برای جایگاهها قابل پیشبینی است. وی ادامه داد: اجرای برخی طرحها یا محدودیتها مستقیماً باعث کاهش فروش و درآمد جایگاههای سوخت و زیانده شدن این اماکن میشود و البته باید از مسؤولین در مورد میزان موفقیت این طرحها توضیح خواست. رئیس صنف جایگاهداران کشور، تصریح کرد: طی سالهای اخیر شاهد مواردی نظیر الزام مردم به استفاده از کارتهای شخصی، افزایش قیمت سوخت، سوخت اعتباری برای تاکسیهای اینترنتی و وانتبارها، تخصیص سهمیه گازوئیل براساس پیمایش، کاهش کارتهای آزاد گازوئیل در جایگاههای کشور، کاهش کارتهای آزاد بنزین جایگاهها در برخی مناطق مرزی و… بودهایم که این طرحها دارای محاسن و معایبی بودهاند و یقیناً جایگاههای سوخت بیشترین آسیبها را از این طرحها متحمل شدند. وی افزود: جایگاهداران در سیاستگذاری قیمت سوخت یا چگونگی تخصیص سهمیه به کارتها هیچ نقشی ندارند و ما فقط میتوانیم مشاهداتمان در جایگاهها را که نتیجه نظرسنجی از مراجعین و تغییرات است را صادقانه به مردم بگوییم. رئیس هیأت مدیره مجموعه صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآوردههای نفتی کشور، اذعان داشت: به طور مثال، حذف کارتهای آزاد گازوئیل مختص امسال نیست و طی سالیان قبل این اتفاق افتاده و هماکنون اکثریت جایگاهها کارت آزاد گازوئیل ندارند که فعلاً از اعلام دقیق تعداد جایگاههای دارای کارت آزاد به دلایل مختلف صرفنظر میکنم. وی ادامه داد: لازم به ذکر است؛ حقالعمل جایگاهها برای فروش گازوئیل بسیار کمتر از حقالعمل بنزین است؛ که فروش گازوئیل برای جایگاهها را زیانده کرده است. قلیزاده؛ با بیان اینکه «میزان تخصیص سهمیه گازوئیل براساس عملکرد ثبت شده خودروها از طریق سازمان راهداری و حملونقل جادهای و شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران انجام میشود»، گفت: بعضاً شاهد برخی اختلالها در این مورد و یا اعتراضات رانندگان به سهمیهها هستیم و مهمترین علت سردرگمی دارندگان خودرو یا شایعهسازیها، اظهارات بعضاً متناقض مدیران و مسؤولان مختلف در موضوع سوخت و یا سکوت خبری در زمان مورد نیاز به اطلاعرسانی است. وی افزود: ما معتقدیم تصمیمسازان بایستی قبل از تدوین طرحها نظر بخشخصوصی را جویا شوند و سپس به صورت شفاف با مردم سخن بگویند تا جایگاهداران و مالکان خودرو دردسر و مشکلات آتی را متحمل نشوند که البته در دولت سیزدهم مشورتپذیری در این حوزه بیشتر دیده میشود. رئیس صنف جایگاهداران کشور، تصریح کرد: اخیراً طی ماههای گذشته در برخی مناطق مرزی کارتهای آزاد بنزین نیز در همه جایگاهها وجود ندارد و تعداد جایگاههای دارای کارت کاهش داشته است که البته به گفته مسؤولین امر، این به منزله قصد دولت مبنی بر جمع آوری کامل کارتهای آزاد جایگاهداران نیست. قلیزاده؛ با بیان اینکه «جایگاهداران بهواسطه فروش سوخت، حقالعمل دریافت میکنند و این اقدام را براساس نرخهای تکلیفی دولت که قابل نمایش روی دیسپنسرها هستند انجام میدهند»، گفت: بدیهی است که جایگاهداران علاقهمند به فروش سوخت هستند، پس کسانی که خلاف این نظر را دارند آگاه به امور نیستند. وی افزود: قطعاً همه جایگاههایی که کارت آزاد بنزین دارند، بدون محدودیت آن را در اختیار مراجعان میگذارند و درخصوص کارتهای آزاد گازوئیل با احراز مشخصات خودروی استفادهکننده این اقدام انجام میشود و تقریباً بعید است که جایگاهداری خلاف این موارد عمل کند و به خودش زیان وارد نماید. رئیس صنف جایگاهداران کشور، خاطرنشان کرد: مردم هم میتوانند در صورت داشتن انتقاد و پیشنهاد در این خصوص با شمارههای ۰۲۱۷۷۵۲۲۶۷۸ و ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.