ارزش ذخایرِ موزه‌های کشور، بیش از دارایی بانک مرکزی است

رییس سازمان میراث فرهنگی ارزش ذخایرِ موزه‌های کشور، بیش از دارایی بانک مرکزی است «مسعود سلطانی‌فر» با بیان این‌که ذخایر موجود در موزه‌های کشور ما ارزشی بیش از دارایی بانک مرکزی دارد، بیان کرد: امروز گردشگری تخصصی شده و ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری زیارتی – مذهبی در ایران داریم که باید کار ویژه‌ای در […]

رییس سازمان میراث فرهنگی

ارزش ذخایرِ موزه‌های کشور، بیش از دارایی بانک مرکزی است

«مسعود سلطانی‌فر» با بیان این‌که ذخایر موجود در موزه‌های کشور ما ارزشی بیش از دارایی بانک مرکزی دارد، بیان کرد: امروز گردشگری تخصصی شده و ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری زیارتی – مذهبی در ایران داریم که باید کار ویژه‌ای در این زمینه انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جلسه مشترک با فعالان اقتصادی و گردشگری استان کرمان اظهارکرد: کرمان سهم پررنگی در آثار ثبت جهانی کشور دارد که نشان‌دهنده ظرفیت و هویت تاریخی تمدنی گسترده این استان است و این امر بسیار ارزشمندتر از سرمایه‌هایی است که به عنوان منابع در فرایند توسعه از آن نام می‌بریم.

وی بااشاره به سیاست‌های ۱۲ گانه اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری افزود: با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، روند اجرای کار با جدیت بیش‌تری دنبال شد و مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با دولت ابراز رضایت نسبی از این ستاد فرمودند.

سلطانی‌فر تصریح‌کرد: در فرایندهای پیشِ رو در راستای اقتصاد مقاومتی واقعاً به دنبال تمرکززدایی و اعطای اختیار به مدیران استانی و شهرستانی هستیم و گام‌های خوبی در سازمان میراث فرهنگی در این زمینه برداشته شده و اعلام می‌کنیم هر بخشی از وظایف و مسؤولیت‌های قانونیِ ما به ویژه در بخش گردشگری با پیشنهادات نمایندگان مجلس که بتوانیم واگذار کنیم، آمادگی داریم و این کار را انجام می‌دهیم.

وی بیان‌کرد: رییس‌جمهور تأکید و تمرکز ویژه‌ای بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دارند و اراده مجموعه نظام بر این است که با فراهم کردن سازوکار مختلف و تصویب قوانین مناسب، بخش خصوصی بتواند در فضای کسب و کار مناسب فعالیت کند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به واگذاری ۷ خانه قدیمی کرمان به سازمان همیاری شهرداری برای تبدیل به مراکز اقامتی گردشگری اظهارکرد: باستان‌شناسان تخمین می‌زنند بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون مکان، بنا یا سایت گردشگری در کشور داریم که سبب شده ایران به یک موزه در دنیا تبدیل شود.

وی افزود: تاکنون کم‌تر از ۵ درصد مکان‌ها و بناهای تاریخی کشور را توانسته‌ایم ثبت ملی کنیم و فعلاً امکان و توان کاوش برای کشف دیگر بنا‌ها نداریم و ۹۵ درصد از مساحت شهر سوخته زابل هنوز کاوش نشده، اما همان ۵ درصد آن‌قدر گنجینه داشته که ثبت جهانی شده است.

سلطانی‌فر با بیان این‌که ذخایر موجود در موزه‌های کشور ما ارزشی بیش از دارایی بانک مرکزی دارد، بیان کرد: امروز گردشگری تخصصی شده و ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری زیارتی – مذهبی در ایران داریم که باید کار ویژه‌ای در این زمینه انجام دهیم.

معاون رییس‌جمهور اظهارکرد: برای نخستین‌بار در جذب گردشگر جزو ۵۰ کشور اول دنیا قرار گرفته‌ایم و از لحاظ درآمد به رتبه سی و هفتم دنیا ارتقا پیدا کرده‌ایم، این در حالیست که همچنان از اهداف سند چشم‌انداز عقب هستیم.