بیش از۱۷۸ هزار تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد

گروه خودرو- تاکسی‌ها یکی از بزرگ‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی در همه کشورها هستند که اهمیت به‌سزایی دارند. به گزارش ایرنا، مرتضی ضامنی؛ مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، گفت: با توجه به اینکه تولید دو خودروی سمند و پژو۴۰۵ از امسال متوقف شده است، نوسازی ناوگان فرسوه تاکسیرانی نیز متوقف شد. وی ادامه داد: بر این […]

گروه خودرو- تاکسی‌ها یکی از بزرگ‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی در همه کشورها هستند که اهمیت به‌سزایی دارند. به گزارش ایرنا، مرتضی ضامنی؛ مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، گفت: با توجه به اینکه تولید دو خودروی سمند و پژو۴۰۵ از امسال متوقف شده است، نوسازی ناوگان فرسوه تاکسیرانی نیز متوقف شد. وی ادامه داد: بر این اساس از سوی شرکت خودروساز خودروی سمند سورن برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی پیشنهاد شد که قرار است تا پایان این ماه مجوزهای لازم برای جایگزینی این خودرو در بحت نوسازی ناوگان تاکسیرانی اخذ شود تا نوسازی تاکسی‌ها ادامه یابد. او گفت: اخذ مجوزهای لازم برای استفاده از سمند سورن در نوسازی ناوگان تاکسیرانی، پیشنهاد شده است که تعداد محدودی مجوز برای نوسازی تاکسی‌ها برای یکی از خودروهای پژو۴۰۵ و سمند به دلیل اینکه نیاز رانندگان تاکسی است تأمین و شماره‌گذاری این خودروها و فرآیند نوسازی آغاز شود. البته در این خصوص هم منتظر مساعدت هستیم. وی ادامه داد : با توجه به اینکه طرح نوسازی تاکسی‌ها متوقف شده است در حال‌حاضر ثبت‌نام برای نوسازی انجام نمی‌شود، اما حدود پنج هزار راننده تاکسی از قبل برای نوسازی تاکسی‌های خود ثبت‌نام کرده‌اند و در نوبت دریافت قرار دارند. وی در پاسخ به اینکه پیش از این از سوی وزارت کشور اعلام شده بود که نوسازی ۱۰هزار دستگاه تاکسی برای سال ۱۴۰۱ هدف‌گذاری شده بود، تصریح کرد: برای این هدف‌گذاری منتظر اعلام نوع خودرو هستیم. ضامنی؛ خاطرنشان کرد: منتظر هستیم که قیمت و ظرفیت تولید مورد انتظار را به ما اعلام کنند تا در این خصوص برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم و امیدواریم در این مورد از تنوع خودرو برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی برخوردار باشیم. وی در مورد استفاده از خودورهای وارداتی در حوزه تاکسیرانی و نوسازی این ناوگان نیز، تأکید کرد: در این خصوص منتظر اعلام آیین‌نامه‌های دولت هستیم و در این چارچوب اگر ظرفیتی برای تاکسیرانی ایجاد شود، استفاده خواهیم کرد و درفرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی هدف بهینه شدن این ناوگان است. ضامنی؛ در پاسخ به این سؤال که در حال‌حاضر چه تعداد تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی در کشور داریم، گفت: در حال‌حاضر تعریف سن فرسودگی متفاوت شده است و بر این اساس خودروی تاکسی که نتواند دو مرحله پی‌درپی معاینه فنی را دریافت کند، فرسوده قلمداد می‌شود، اما با توجه به اینکه اگر ۱۰سال فعالیت برای فرسودگی تاکسی‌ها را در نظر بگیرم با این حساب بیش از۱۷۸ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد که یکچهارم این تعداد مربوط به تهران است.