باقری‌اصل: تداوم دولت الکترونیک باعث می‌شود در دنیا جایگاه بهتری داشته باشیم‌

معاون وزیر ارتباطات در امور دولت، مجلس و استان‌ها، گفت: کاش دولت الکترونیکی از زمان آغاز تا به امروز تداوم داشت، زیرا این تداوم باعث می‌شود تا در دنیا جایگاه بهتری در این زمینه داشته باشیم‌. به گزارش سیتنا، رضا باقری‌اصل، در جلسه اعلام نتایج نهمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی که امروز یکشنبه […]

معاون وزیر ارتباطات در امور دولت، مجلس و استان‌ها، گفت: کاش دولت الکترونیکی از زمان آغاز تا به امروز تداوم داشت، زیرا این تداوم باعث می‌شود تا در دنیا جایگاه بهتری در این زمینه داشته باشیم‌. به گزارش سیتنا، رضا باقری‌اصل، در جلسه اعلام نتایج نهمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیک دستگاه‌های اجرایی که امروز یکشنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۱ در محل ساختمان مرکزی وزارت ارتباطات، سالن جلسات دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، برگزار شد، گفت: دولت الکترونیک در چند دهه اخیر توسط دولت جدی گرفته شده است که طبق پدیده‌ها و اتفاقات مختلف کشور، مورد بی‌مهری قرار گرفت. وی ادامه داد: در سال ۸۲-۸۳ اولین کارهای دولت الکترونیک به شکل امروزی صورت گرفت و در دولت نهم و مخصوصاً دولت دهم توسعه دولت الکترونیک شدت گرفت. باقری‌اصل؛ اشاره کرد: در دولت یازدهم کمی به توسعه الکترونیک پرداخته شد و در نهایت دو الی سه سال مورد بی‌مهری قرار گرفت. معاون وزیر ارتباطات در امور دولت، مجلس و استان‌ها بیان کرد: در نهایت کرونا منجر شد تا نگاه جدیدی به دولت الکترونیک شود و همین موضوع باعث نجات جان بسیاری از افراد شد. وی توضیح داد: دولت سیزدهم از روزی که شروع به کار کرد رنگ دیگری به دولت الکترونیک بخشید و این موضوع بار دیگر با عنوان دولت هوشمند مورد پیگیری قرار گرفت. باقری‌اصل؛ تشریح کرد: کاش دولت الکترونیکی از زمان آغاز تا به امروز تداوم داشت، زیرا این تداوم باعث می‌شود تا در دنیا جایگاه بهتری در این زمینه داشته باشیم‌. معاون وزیر ارتباطات در امور دولت، مجلس و استان‌ها گفت: در حال‌حاضر رتبه ما در حوزه دولت الکترونیک در جهان ۸۹ است که اگر این رتبه را با درآمد سرانه مقایسه کنیم، می‌بینیم که براساس این درآمد تطابق دارد و اما همین رتبه با توجه به زیرساخت‌ها و فناوری‌ها، به نظر می‌رسد که باید رتبه بهتری باشد.

وی تأکید کرد: از دولت الکترونیک ارزیابی مستمر صورت می‌گیرد و هر دوره در کارنامه شاخص‌های جدیدی می‌گذاریم زیرا هر سال نیازمندی‌ها و فناوری‌های جدید باعث به‌روزرسانی شاخص‌ها می‌شود.