معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی تنها ۱۵۰ هواپیمایی فعال در کشور داریم معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی، با بیان اینکه گرانفروشی بلیت هواپیما کار ایرلاینها نیست از فعال بودن تنها ۱۵۰ فروند هواپیما در کشور خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، حسن خوشخو؛ درباره قیمت بلیت پروازهای داخلی، اظهار کرد:متأسفانه عرضه صندلیهای […]
معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی
تنها ۱۵۰ هواپیمایی فعال در کشور داریم
معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی، با بیان اینکه گرانفروشی بلیت هواپیما کار ایرلاینها نیست از فعال بودن تنها ۱۵۰ فروند هواپیما در کشور خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، حسن خوشخو؛ درباره قیمت بلیت پروازهای داخلی، اظهار کرد:متأسفانه عرضه صندلیهای پروازی به اندازه تقاضای بازار پروازهای داخلی نیست؛ در کشور بیش از ۸۰ میلیون نفری تنها تعداد ۱۵۰ فروند هواپیمای فعال که هم قرار است پروازهای داخلی را پوشش دهند و هم خارجی که این عرضه و تقاضا با هم همخوانی ندارند؛ مضافاً اینکه مصوبات شورایعالی هواپیمایی درخصوص نرخ بلیت پروازهای داخلی فصلالخطاب است و هر مرجعی که بخواهد بالاتر از این نرخها اقدام به فروش بلیت کند، قطعاً تخلف از مقررات رخ داده است. وی در ادامه بیان داشت: با گرانفروشان بلیت پروازهای داخلی برخورد میکنیم چه ایرلاینها باشند که چه هر مرجع فروش بلیت دیگر؛ اما آنچه مورد تأکید است، قطعاً ایرلاینها و شخصیتهای حقوقی شناخته شده هیچگاه بالاتر از نرخ مصوب نسبت به بلیت فروشی اقدام نخواهند کرد. معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری، تصریح کرد متأسفانه تخلفاتی را شاهد هستیم که در لایههای پایینتر عمدتاً به واسطهها یا برخی فروشگاههای مجازی که بعضاً هیچ مجوزی هم از سازمان هواپیمایی کشوری ندارد، صورت میگیردکه امکان کنترل آنها بعضاً وجود ندارد. معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری، در ادامه یادآور شد: ما در این سازمان نقطه اتکایمان را بر روی ایرلاینها قرار میدهیم؛ ایرلاین به عنوان صادرکننده بلیت، باید کنترل فروش بلیتهای پروازهای داخلی خود را نیز انجام دهد؛ کمااینکه اگر مسافری شاکی باشد، سازمان هواپیمایی کشوری مکلف به پیگیری و پاسخگویی به مردم است. خوشخو؛ با بیان اینکه کشور ما نیاز به ورود هواپیمای جدید دارد، افزود: با افزایش هواپیماها میتوانیم بخشی از کمبود عرضه در برابر مازاد تقاضا را پوشش دهیم. معاون سازمان هواپیمایی کشوری، تصریح کرد: در حالحاضر تعدادی هواپیما ظرف شش ماه گذشته اضافه کردهایم و در حال اضافه شدن هم هست؛ در تلاشیم تا چراغ خاموش تعداد هواپیماها را علیرغم محدودیتهایی که هست و برجام احیاء نشد، افزایش دهیم تا بخشی از مشکلات هوانوردی برطرف شود. وی درباره تعداد ایرلاینهای موجود در کشور، گفت :طبق قانون سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دستگاه متولی صنعت هوانوردی مکلف به بررسی درخواستهای صدور مجوز ایرلاینهای جدید است؛ ما در این سازمان الزاماتی داریم که براساس موضوعات فنی-تخصصی، واجد شرایط بودن متقاضی تأسیس ایرلاین را بررسی میکنیم که یکی از آنها داشتن کفایت سرمایه است. خوشخو؛ در ادامه افزود: شاید در نگاه اولیه صف متقاضیان راهاندازی شرکت هواپیمایی جدید، طولانی باشد اما در نهایت و خروجی میبینیم که تعداد چندانی شرایط و توانایی تأسیس ایرلاین را ندارند. معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی در پایان، تأکید کرد :در حالحاضر ۲۰ شرکت هواپیمایی مسافری داریم؛ برخی هم موافقت اصولی دارند که با مجوز تأسیس متفاوت است چون بعد از موافقت اصولی، بررسی میکنیم که آیا متقاضی، امکان تأسیس ایرلاین را دارد یا نه که البته کار سختی است چون با توجه به تحریمهایی که وجود دارد، واردات هواپیما بسیار پیچیده است و خیلیها موفق به انجام آن نخواهند شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.