قطع برق مراکز مجاز استخراج رمزارز از ابتدای تیرماه

سخنگوی صنعت برق خبر داد قطع برق مراکز مجاز استخراج رمزارز از ابتدای تیرماه سخنگوی صنعت برق، گفت: برق مراکز مجاز استخراج رمزارز از ابتدای تیر تا پایان محدودیت قطع می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، مصطفی رجبی‌مشهدی؛ افزود: هم‌اکنون ۱۱۸ مرکز مجاز استخراج رمزارز در کشور فعال هستند که این مراکز باید از ابتدای تیر دریافت […]

سخنگوی صنعت برق خبر داد

قطع برق مراکز مجاز استخراج رمزارز از ابتدای تیرماه

سخنگوی صنعت برق، گفت: برق مراکز مجاز استخراج رمزارز از ابتدای تیر تا پایان محدودیت قطع می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، مصطفی رجبی‌مشهدی؛ افزود: هم‌اکنون ۱۱۸ مرکز مجاز استخراج رمزارز در کشور فعال هستند که این مراکز باید از ابتدای تیر دریافت برق خود را از شبکه سراسری قطع کنند. وی گفت: مصرف برق کشور در هفته گذشته رکورد ۶۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات را در زمان اوج مصرف ثبت کرد که این رقم قابل‌توجهی است. رجبی‌مشهدی؛ افزود: طبق پیش‌بینی‌ها نیاز مصرف در این هفته از ۶۳ هزار مگاوات نیز عبور می‌کند که این به معنای محدودیت در تأمین برق است.

****

 

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت

نحوه واگذاری مطالعه میدان‌های نفت و گاز به دانشگاه‌ها بازنگری می‌شود

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، از بازنگری در نحوه واگذاری مطالعه میدان‌های نفت و گاز به دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: براساس تصمیم‌گیری‌ها، شکل واگذاری مطالعات به دانشگاه‌ها از میدان‌محور به سمت فناوری‌محور خواهد رفت. وحیدرضا زیدی‌فرد؛ از بازنگری در نحوه واگذاری مطالعات ازدیاد برداشت ۲۲ میدان به دانشگاه‌های کشور خبر داد و اظهار کرد: در بررسی‌ها مشخص شد در بسیاری از موارد موازی‌کاری در حال انجام است، برای نمونه شاهد آن بودیم که سه دانشگاه به‌صورت همزمان روی یک فناوری با دانش فنی واحد مطالعه می‌کنند. وی تصریح کرد: براساس تصمیم‌گیری‌ها، شکل واگذاری مطالعاتی کار به دانشگاه‌های کشور از میدان‌محور به سمت فناوری‌محور خواهد رفت، بنابراین بسته‌های فناوری مورد نیاز صنعت نفت مشخص شده و نحوه جدید همکاری با دانشگاه در حال تدوین و اجراست. معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، از تشکیل کارگروه مشترک بین وزارت نفت و وزارت علوم برای بررسی همکاری هرچه بیشتر با دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این کارگروه، بررسی دوباره قراردادهای مطالعاتی واگذاری میدان‌های نفتی به دانشگاه‌های کشور است. زیدی‌فرد؛ گفت: از زمان واگذاری مطالعه میدان‌های نفتی و گازی به دانشگاه‌های کشور بعضی از دانشگاه‌ها کار محول‌شده را به‌خوبی پیش برده‌اند و بعضی دیگر در مراحل ابتدای کار هستند، این درحالی است که وزارت نفت به تعهدهای مالی خود در این زمینه طبق قرارداد عمل و مبالغ خوبی به دانشگاه‌ها پرداخت کرده است.