خرید اتوبوس‌های کارکرده ایده بخش‌خصوصی است

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران، گفت: خرید اتوبوس‌های دست‌دوم و کارکرده ارتباطی به بودجه شهرداری ندارد و این موضوع ایده‌ای است که بخش‌خصوصی مطرح کرده است. به گزار مناقصه‌مزایده، شفیعی؛ افزود: بخش‌خصوصی اعلام کرده می‌تواند اتوبوس‌هایی را وارد تهران کند که نسبت به اتوبوس‌های فعال پایتخت که عمرشان به بیش از ۱۶ سال می‌رسد عملکرد […]

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران، گفت: خرید اتوبوس‌های دست‌دوم و کارکرده ارتباطی به بودجه شهرداری ندارد و این موضوع ایده‌ای است که بخش‌خصوصی مطرح کرده است. به گزار مناقصه‌مزایده، شفیعی؛ افزود: بخش‌خصوصی اعلام کرده می‌تواند اتوبوس‌هایی را وارد تهران کند که نسبت به اتوبوس‌های فعال پایتخت که عمرشان به بیش از ۱۶ سال می‌رسد عملکرد و کیفیت بسیار بهتری دارند، متخصصان فنی شرکت واحد از این اتوبوس‌ها بازدید کرده‌اند و این اتوبوس‌ها با بهترین کیفیت تولید و بازسازی شده‌اند. وی گفت: در برخی خبر‌ها آمده این اتوبوس‌ها در حال تعمیر هستند که این موضوع صحت ندارد و تمام این اتوبوس‌ها در اروپا اورهال شده‌اند ضمن آنکه تمام آن‌ها چند سال محدود در اروپا کار کرده‌اند. معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران، افزود: البته اقدامات محدودی نظیر رنگ‌آمیزی، وصل دستگاه‌های کارتخوان و جی‌پی‌اس و برخی فعالیت‌های جزیی دیگر قرار است در تهران روی اتوبوس‌ها انجام شود. شفیعی؛ درباره تعداد اتوبوس‌هایی وارداتی، گفت: در مرحله اول قرار است حدود ۲۰۰ دستگاه وارد تهران شود که ۵۰ دستگاه وارد شده و در حال آماده‌سازی است، پنج دستگاه هم دو طبقه هستند و قرار است پس از وارد شدن درباره آن‌ها تحقیق شود تا متوجه شویم چه میزان اثر بخشی داشته‌اند. معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران، گفت: هزینه خرید اتوبوس‌های کارکرده از هزینه تعمیر اتوبوس‌هایی که هم‌اکنون در سطح شهر تهران وجود دارند بسیار کمتر است و خرید اتوبوس‌های نو نیز پنج برابر خرید کارکرده‌های اروپایی است. شفیعی؛ افزود: اتوبوس‌های نو را با قیمت پنج برابری نسبت به اتوبوس‌های اورهال شده اروپایی باید خریداری کنیم، اما همین اتوبوس‌های گران از روز‌های ابتدایی خراب می‌شوند و مجبور هستیم آن‌ها را برای تعمیر متوقف کنیم. وی درباره تعداد اتوبوس‌هایی که وارد تهران خواهند شد، گفت: براساس پیشبینی‌ها امسال ۵۰۰ دستگاه وارد تهران خواهد شد.