عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی قرعهکشی موجب بینظمی در بازار و نحوه فروش شد عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی، گفت: بخشنامههای خلقالساعه وزارت صمت از جمله اجبار خودروسازان به فروش از طریق قرعهکشی، سبب نابهسامانتر شدن صنعت خودرو شد. به گزارش مناقصهمزایده، عزتا… اکبریتالارپشتی؛ با بیان اینکه تفکر دولتی مانع از […]
عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی
قرعهکشی موجب بینظمی در بازار و نحوه فروش شد
عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی، گفت: بخشنامههای خلقالساعه وزارت صمت از جمله اجبار خودروسازان به فروش از طریق قرعهکشی، سبب نابهسامانتر شدن صنعت خودرو شد. به گزارش مناقصهمزایده، عزتا… اکبریتالارپشتی؛ با بیان اینکه تفکر دولتی مانع از ورود بخشخصوصی به صنعت میشود، افزود: همکاران آقای رئیسی هنوز تفکرات دولتی دارند. مدیران صمت نباید وعدههایی در مورد کاهش قیمت، قرعهکشی و تولید میدادند، بلکه اگر اینها را به بخشخصوصی محول میکردند، صنعت خودرو از یک ثبات برخوردار میشد. تالارپشتی؛ با انتقاد از عملکرد و تصمیمات اخیر وزارت صمت، خاطرنشان کرد: بخشنامههای بیپایه و اساسی از جمله اجبار خودروسازان به فروش از طریق قرعهکشی توسط صمت در این مدت صادر شد که نتیجه آن نابهسامانتر شدن صنعت خودرو بود. صمت وعده داده بود که تا اردیبهشتماه فرآیند قرعهکشی خودرو حذف میشود ولی برخلاف آن عمل کرد و اوایل اردیبهشت با اعلام یک بخشنامه خلاف قانون، شرکتهای خصوصی را هم اجبار کرد تا محصولات خود را تنها از طریق قرعهکشی به فروش برسانند. وی ادامه داد: فروش از طریق قرعهکشی سبب بینظمی در بازار و نحوه فروش شد. همچنین امید القاء شده به تولیدکنندگان، حمایت و ارتباطات تنگاتنگی که با بخشخصوصی داشتیم را یکشبه به باد داد. عضو کمیسیون صنایع، با اشاره به توانمندیهای بخشخصوصی، اظهار کرد: صنعت خودرو باید به بخشخصوصی واگذار شود و اصلاً نیازی به بودجههای دولتی نیست. در مدیریت خصوصی، مدیر یک مجموعه به دنبال سوددهی است و باید پاسخگوی سهامداران باشد، بنابراین به موازات ۵۰ تا ۱۰۰ پروژه سودده را تعریف میکند و از هر اقدامی که دستاوردی نداشته باشد جلوگیری میکند که این امر در بلندمدت رشد صنعت خودرو را به دنبال دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.