پیشنهاد انتقال بیمارستان‌ها به بیمه‌ها

وزیر بهداشت عنوان کرد پیشنهاد انتقال بیمارستان‌ها به بیمه‌ها وزیر بهداشت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در مجلس قبل و در حوزه سلامت، موضوع پایداری منابع، تجمیع بیمه‌ها و ایجاد قوانین کافی برای رعایت حقوق شهروندان در زمینه تخلفات پزشکی را از جمله انتظارات حوزه سلامت از مجلس دهم عنوان کرد. به گزارش ایلنا، […]

وزیر بهداشت عنوان کرد

پیشنهاد انتقال بیمارستان‌ها به بیمه‌ها

وزیر بهداشت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در مجلس قبل و در حوزه سلامت، موضوع پایداری منابع، تجمیع بیمه‌ها و ایجاد قوانین کافی برای رعایت حقوق شهروندان در زمینه تخلفات پزشکی را از جمله انتظارات حوزه سلامت از مجلس دهم عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، سیدحسن‌هاشمی در بیست و سومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که با حضور رییس‌مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت، گفت: روزهای پایانی هفته دولت را سپری می‌کنیم و یاد همه شهدا و شهدای دولت به ویژه شهیدان باهنر و رجایی را که الگوی مدیران ارشد نظام هستند، گرامی می‌داریم.

وی در ادامه به اقدامات مجلس قبل در حوزه سلامت اشاره و اظهار کرد: در مجلس قبل اتفاقات خوبی افتاد؛ به‌طوریکه یک درصد مالیات بر ارزش‌افزوده تصویب شد و ۱۰ درصد منابع هدفمندی یارانه‌ها نیز به قانونی دائمی تبدیل شد. همچنین قوانین مرتبطی تصویب شد که دستگاه‌های مختلف را موظف می‌کرد تا در طرح‌های کلان پیوست سلامت داشته باشند و آن را رعایت کنند.

هاشمی گفت: در این دوره مجلس نیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها، تصویب برنامه ششم است و باید توجه کرد که برنامه ششم توسعه، اولین برنامه‌ای است که باید بعد از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، قوانینی را در حوزه سلامت وضع کند. بر این اساس، امیدواریم که مواردی در قانون برنامه ششم قرار گیرد که دغدغه‌های مقام معظم رهبری را نمایان می‌کند و از این طریق بتوانیم گره‌های کوری را که به کیفیت ارایه خدمات سلامت آسیب می‌زند، باز کنیم.

 

وی بر ضرورت رعایت حقوق مردم و شهروندان تأکید کرد و گفت: در زمینه تخلفاتی که ممکن است از سوی ارایه‌کنندگان خدمت رخ دهد، قوانین فعلی را کافی نمی‌دانیم و برای پیشگیری از ایجاد مشکلات احتمالی باید در کنار حل مشکل بیمه‌ها این موضوع هم دیده شود.