پساتحریم؛ رونق یا بحران اقتصادی؟

  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات سریع و نسنجیده مدیریتی می‌تواند به جای رونق اقتصادی باعث بحران در دوران پساتحریم شود. ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر مدت کوتاهی از اجرایی شدن برجام گذشته است و نمی‌توانیم در این مدت شاهد […]

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات سریع و نسنجیده مدیریتی می‌تواند به جای رونق اقتصادی باعث بحران در دوران پساتحریم شود.

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر مدت کوتاهی از اجرایی شدن برجام گذشته است و نمی‌توانیم در این مدت شاهد معجزه‌ای باشیم ولی آثار مثبت روانی آن در جامعه کاملاً مشخص است و در بین مدیران، صنعتگران و تولیدکنندگان امید تازه‌ای به وجود آمده است.

نماینده مردم تهران و رباط کریم در خانه ملت افزود: تصمیمات سریع و نسنجیده مدیریتی می‌تواند به‌جای رونق اقتصادی باعث بحران در دوران پساتحریم شود.

وی تصریح کرد: عدم مدیریت صحیح در زمان کنونی موجب ورود بی‌رویه کالاهای خارجی به کشور و لطمه به تولیدکنندگان و صنعت داخلی خواهد شد.

نکو ادامه داد: ورود علم و تکنولوژی روز کشورهای پیشرفته و جذب حداکثری سرمایه‌های خارجی، بهترین استراتژی در دوران پساتحریم خواهد بود.

 

وی در پایان با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های فعلی دولتمردان تصریح کرد: شرایط خطیر کنونی نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و عملی و از پیش تعیین شده دارد که در این زمینه هنوز کار مشخصی از دولت ندیده‌ایم.