نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هزینه حملونقل در ایران ۳۵ درصد از کشورهای همسایه بیشتر است نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: هزینه حملونقل در کشور همسایه ۳۵ درصد کمتر از ایران است. به گزارش مناقصهمزایده، شهبازحسن پوربیگلری؛ با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که صنعت حملونقل به عنوان یکی از پیشرانهای اقتصادی […]
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس
هزینه حملونقل در ایران ۳۵ درصد از کشورهای همسایه بیشتر است
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: هزینه حملونقل در کشور همسایه ۳۵ درصد کمتر از ایران است. به گزارش مناقصهمزایده، شهبازحسن پوربیگلری؛ با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که صنعت حملونقل به عنوان یکی از پیشرانهای اقتصادی کشور تعریف شود و مورد حمایت جدی مجلس و دولت قرار گیرد، افزود: باید در برنامه هفتم توسعه اقدامات لازم برای نوسازی حوزه حملونقل جادهای و از رده خارج شدن خودروهای فرسوده مشخص شود چراکه فرسودگی ناوگان موجب کُندی سرعت و بالابودن هزینهها و هدر رفتن سرمایههای کشور مانند حاملهای انرژی میشود. وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار نفر در صف برای دریافت خودروی سنگین هستند، اضافه کرد: مقرر شد سه کارگروه از جمله کارگروه مربوط به خودروسازان، نظام بانکی و صنعت لیزینگ تشکیل شود و وضعیت بررسی شود تا اقدامات مورد نیاز برای نوسازی حملونقل جادهای در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مشخص شود. نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: بدهی دولت به خودروسازان بابت بهینهسازی مصرف موجب بدبینی خودروسازان شده است، بنابراین دولت باید به تعهدات خود عمل کند. حسنپور؛ با بیان اینکه استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی به منظور نوسازی ناوگان حملونقل یکی از پیشنهادات مطرح شده در جلسه بود، ادامه داد: خودروهایی سنگین وارداتی باید از شرکتهای معتبری وارد شوند و خدمات پس از فروش آنها کامل در ایران ارائه شود. نائب رئیس کمیسیون اقتصادی، گفت: با توجه به نظارتهای میدانی اخیر کمیسیون اقتصادی مشخص شد که صنعت حملونقل کشور با مشکلات بسیاری روبهرو است، به طور مثال هزینه حمل در کشور همسایه ۳۵ درصد کمتر از بهطور مثال آستارا است، این در حالی است که حتی خودروهای خارجی ناچارند حدود یک هفته در گمرک معطل بمانند و خودروهای ایرانی این معطلی را ندارند. نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، افزود: باید با حمایت از تولید داخل و با رویکرد قیمت، کیفیت و سرعت در تحویل خودرو بستر لازم برای بهبود این حوزه را فراهم کرد چرا که در حالحاضر به دلیل ناتوانی در حملونقل جادهای بسیاری از کالاها با مشکل روبهرو هستیم به طور مثال چندین تن سنگآهن بر زمین مانده است حال آن که اگر این مواد معدنی به شمش تبدیل و صادر میشد ارزآوری مناسبی برای کشور ایجاد میکرد. وی با بیان اینکه باید نیازهای حوزه حملونقل به ویژه در بخش جادهای در برنامه هفتم توسعه احصاء شود، ادامه داد: برای پیشبینی راهکارهای مناسبی این بخش باید دو کارگروه تشکیل و پیشنهادات تخصصی احصاء و معرفی شود. نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: هرچند باید به ظرفیت واردات برای تأمین نیاز این بخش توجه کرد اما باید به این موضوع نیز اهمیت دهیم که واردات موجب لطمه به نیروهای تخصصی و تولیدداخلی نشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.