توسط کمیسیون عالی سوانح صورت گرفت تمام عوامل سانحه قطار مشهد-یزد اعلام شد کمیسیون عالی سوانح راهآهن، با انتشار اطلاعیهای تمام عوامل اصلی و فرعی بروز سانحه ریلی قطار مسافری مشهد-یزد را اعلام کرد. به گزارش مناقصهمزایده، کمیسیون عالی سوانح راهآهن، درخصوص سانحه قطار مشهد-یزد با انتشار اطلاعیه شماره۲ اعلام کرد: پیرو اطلاعیه شماره یک […]
توسط کمیسیون عالی سوانح صورت گرفت
تمام عوامل سانحه قطار مشهد-یزد اعلام شد
کمیسیون عالی سوانح راهآهن، با انتشار اطلاعیهای تمام عوامل اصلی و فرعی بروز سانحه ریلی قطار مسافری مشهد-یزد را اعلام کرد. به گزارش مناقصهمزایده، کمیسیون عالی سوانح راهآهن، درخصوص سانحه قطار مشهد-یزد با انتشار اطلاعیه شماره۲ اعلام کرد: پیرو اطلاعیه شماره یک مورخ ۲۲/۰۳/۱۴۰۱ ضمن عرض تسلیت مجدد به خانوادههای داغدیده و ابراز همدردی با آسیبدیدگان سانحه قطار مسافری مشهد-یزد به شماره ۸۶۱۱ ، گزارش تکمیلی به شرح ذیل اعلام میگردد:
«به منظور بررسی میدانی، جمعآوری اطلاعات و مشاهده آثار سانحه، اعضای کمیسیون عالی سوانح به محض اطلاع به محل سانحه عزیمت و مراحل و عملکرد عوامل دخیل در سانحه را در فرآیند بههم پیوستهای مورد بررسی قرار دادند. در این خصوص مستندات ایستگاهی، شواهد میدانی، اظهارات و مذاکرات با عوامل اجرایی، موارد ثبت شده توسط سیستمهای نظارتی از جمله گراف سرعت لکوموتیو (ایونت) و ثبت اطلاعات لاگ ATC ، مورد بررسی قرار گرفته و گزارش کامل آن به مسؤولین ذیربط ارسال گردیده است. تجزیه و تحلیل مستندات و اطلاعات مذکور حاکی از عدم رعایت سرعت مجاز در سیر قطار مسافری در محل سانحه، انسداد غیرمجاز مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی و عدم رعایت مقررات ایمنی در محل عملیات تعویض تراورس به عنوان عامل اصلی وقوع سانحه میباشد. همچنین در این خصوص عوامل دیگری که میتوانست از وقوع سانحه جلوگیری نماید، احصاء گردید که به شرح ذیل اعلام میگردد:
– عدم رعایت سرعت مجاز توسط راهبران قطار مسافری.
– انسداد غیرمجاز مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی.
– واگذاری مسؤولیت راهبری قطار به کمک لکوموتیوران برخلاف مقررات عمومی سیر و حرکت توسط لکوموتیوران.
– اعلام اتمام عملیات تعویض تراورس و برچیدن ایستگاه موقت قبل از جمعآوری ادوات و تجهیزات از روی خطآهن توسط سرپرست عملیات و مسؤول ایستگاه موقت .
– عدم توجه راهبران قطار به تابلوهای هشداردهنده ( تابلوهای تقلیل سرعت ).
– عدم یادآوری تقلیل سرعت ۱۵ کیلومتر بر ساعت از سوی مسؤول ایستگاه عباسآباد .
کمیسیون عالی سوانح پیشنهاد مینماید بهمنظور عدم تکرار سوانح و به حداقل رساندن خطای نیروی انسانی نسبت به استفاده از تجهیزات ایمنی و نظارتی هوشمند، اصلاح ساختار نظارت بر ایمنی شبکه ریلی، تکمیل کادر نظارت مناطق، ارتقای سطح آموزش و اصلاح ساختار نظارت بر عملیات اجرایی با عنایت به برونسپاری فعالیتها اقدام گردد.»
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.