رونمایی داعش از جلادان ریش سفید

    داعش درست چند روز پس از انتشار اعدام هولناک اسرای کردتبار در سوریه توسط کودکان، ویدیوی جدیدی از اعدام شمار دیگری از زندانیان توسط سالمندان این گروه را منتشر کرد. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی‌میل، بعد از انتشار اعدام اسرا توسط کودکان از سوی داعش این بار این گروه تروریستی در […]

    داعش درست چند روز پس از انتشار اعدام هولناک اسرای کردتبار در سوریه توسط کودکان، ویدیوی جدیدی از اعدام شمار دیگری از زندانیان توسط سالمندان این گروه را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی‌میل، بعد از انتشار اعدام اسرا توسط کودکان از سوی داعش این بار این گروه تروریستی در جدید‌‌ترین ویدیوی خود تصاویری از ۴ مرد میانسال با لباس سیاه منتشر کرد که این افراد با تفنگ‌های خود قربانیان زانوزده را نشانه گرفته‌اند و به آن‌‌ها شلیک می‌کنند.

این ویدیوی ۹ دقیقه‌ای به نظر می‌رسد به تازگی در شهر رقه در سوریه ضبط شده است و داعش با انتشار این ویدیو‌‌ها می‌خواهد نشان دهد که ظالمانه‌تر از گذشته رفتار می‌کند.

در ویدیوی پیشین داعش درباره اعدام اسرا توسط کودکان داعشی، ردیفی از چند مرد و ۵ پسربچه را که همانند سربازان لباس پوشیده‌اند، نشان می‌دهد. این مردان که گمان می‌رود به قتل رسیده باشند روی زمین زانو زده‌اند و پسربچه‌ها که حدود ۸ ساله هستند، سلاح گرم به دست گرفته‌اند.

این مردان که لباس‌های نارنجی رنگ زندانیان را به تن دارند، اتباع کرد هستند. گمان می‌رود هویت کودکان نیز انگلیسی، مصری، کرد، تونسی و ازبکی باشد. بیانیه‌های قرائت شده در مقابل دوربین به زبان عربی است و این پسر بچه‌ها ظاهراً از تفنگ‌های خود برای قتل بی‌رحمانه زندانیان استفاده می‌کنند. این فیلم هولناک توسط گروه تروریستی داعش منتشر شده و در میان عاملان اعدام یک پسر جوان به اسم ابوعبدا…البریتانی نشان داده می‌شود. معمولاً واژه «البریتانی» برای اتباع انگلیسی عضو داعش به عنوان «نام‌جنگی» به‌کار می‌رود.

همچنین گروه ترویستی داعش با انتشار بیانیه‌ای در حساب‌های کاربری خود اعضایش در کشورهای مختلف را برای انجام حملات مستقل که امکان اجرای آن به صورت انفرادی وجود دارد، دعوت کرد.

به گزارش روزنامه الرای‌کویت، در بیانیه داعش خطاب به اعضای این گروه که به تنهایی عمل می‌کنند و به «گرگ‌های تنها» معروف هستند، آمده است: هر کجا باشید راه باز است و روزنه‌هایی وجود دارد پس به اهل کفر حمله کنید.

داعش در این بیانیه طرحی را تحت عنوان «عملیات کشتار گروهی» آورده است: کسانی که در کشتارگاه‌ها یا مراکز تجاری مرتبط با مواد خوراکی فعالیت دارند با ترکیب سموم مختلف با اغذیه، سبزیجات، گوشت یا نوشیدنی‌‌‌ها عملیات را اجرا کنند. انواع سموم و شیوه‌های تهیه و تزریق آن را بیاموزید تا صد‌‌ها تن را بکشید و حتی پس از تزریق این سموم برای ایجاد ترس و وحشت و وارد کردن خسارات مالی سنگین به دولت‌‌‌ها به مردم درباره وجود این سموم اطلاع دهید.

همچنین در این بیانیه از نیروهای مستقل داعش خواسته شده تا با نوشتن تهدیدهایی درباره انفجار در اماکن مهمی چون کلیسا‌‌ها بدون اشاره به زمان آن و توزیع این نوشته‌ها در اماکن و راه‌های عمومی و صندوق‌های پست بین مردم ایجاد رعب و وحشت کنند.

در این بیانیه از تروریست‌های انفرادی داعش خواسته شده تا با آتش‌بازی موقت در اماکن پر رفت و آمد و ابلاغ وجود بمب در اماکنی چون قطار‌‌ها و فرودگاه‌ها و سواحل ایجاد ترس کنند.

 

این گروه به تازگی نیز مطالبی حاوی آموزش ساخت سم و مواد منفجره را در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با خود منتشر کرده بود.