تأمین مواد اولیه، قاچاق و تقلب سه‌گانه معضلات لنت‌سازان

دبیر انجمن صنایع لنت‌ترمز و کلاچ، ضمن اشاره به معضلات تولیدکنندگان صنعت لنت‌ترمز، گفت: با وجود توان تولید قطعه لنت در داخل به میزان کافی متأسفانه حتی برخی از خودروسازان نیز نسبت به خرید لنت از منابع و سورس‌های خارجی اقدام می‌کنند. به گزارش خبرخودرو، حسن‌پور؛ درخصوص چالش‌های لنت‌سازان در تأمین مواد اولیه به برخی […]

دبیر انجمن صنایع لنت‌ترمز و کلاچ، ضمن اشاره به معضلات تولیدکنندگان صنعت لنت‌ترمز، گفت: با وجود توان تولید قطعه لنت در داخل به میزان کافی متأسفانه حتی برخی از خودروسازان نیز نسبت به خرید لنت از منابع و سورس‌های خارجی اقدام می‌کنند.

به گزارش خبرخودرو، حسن‌پور؛ درخصوص چالش‌های لنت‌سازان در تأمین مواد اولیه به برخی مشکلات عمومی و اختصاصی صنایع اشاره کرد و اظهار داشت: تأمین مواد اولیه به ویژه مواد وارداتی از سورس‌های خارجی که به دلیل اعمال تحریم‌ها با چالش نقل‌وانتقال پول مواجه بوده از مشکلات عمومی تولیدکنندگان صنعتی است. وی افزود: تأمین مواد از طریق واسطه‌ها به جای تأمین مستقیم از شرکت‌های مادر و همچنین نقل‌وانتقالات متعدد پول با هدف عبور از تحریم‌ها و اینکه منشأ آن قابل تشخیص نباشد، موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود. دبیر انجمن صنایع لنت‌ترمز و کلاچ، یکی از معضلات داخلی را مواجهه با کالای قاچاق با درجه‌های مختلف کیفی بدون امکان رصد و کنترل کیفی که ممکن است آن کالا را در زمره کالاهای تقلبی قرار دهد، اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه تولید داخلی لنت‌ترمز به میزان کافی در جریان است اما متأسفانه به دلیل وسعت مرزهای کشور قاچاق آن نیز در حجم گسترده‌ای انجام می‌شود. دبیر انجمن صنایع لنت‌ترمز و کلاچ، همچنین از معضل وفور قطعات تقلبی که در داخل تولید می‌شوند، یاد کرد و گفت: بسیاری از کارگاه‌های فاقد مجوز که هزینه‌های تولید اعم از مالیات و بیمه را عهده‌دار نیستند اقدام به عرضه کالای تقلبی به بازار می‌کنند. حسن‌پور؛ با تصریح بر اینکه لنت‌ترمز یک کالای ایمنی است و با قیمت‌های متعددی نیز در بازار به فروش می‌رسد، بیان کرد: البته قیمت نیز نمی‌تواند تعیین‌کننده وضعیت استاندارد، اصل یا تقلبی و قاچاق بودن یک قطعه باشد ضمن اینکه حاشیه سود بالای کالای تقلبی و قاچاق عاملی مهم در ترغیب خرید و فروش این قطعات در بازار و از معضلات بازار است. وی با تأکید بر اینکه توان تولید قطعه لنت‌ترمز به میزان کافی در داخل وجود دارد، گفت: اما متأسفانه حتی برخی از خودروسازان نیز نسبت به خرید لنت از منابع و سورس‌های خارجی اقدام می‌کنند. دبیر انجمن صنایع لنت‌ترمز و کلاچ در پایان ضمن تکذیب افزایش قیمت قطعه لنت در بازار در مقایسه با سایر قطعات طی دو ماه گذشته، خاطرنشان کرد: لنت‌ترمز با برندها و درجه‌های کیفی متفاوت تولید و در بازار عرضه می‌شود و بخشی از چند نرخی بودن نیز ناشی از فعالیت‌های دلالی است.